دوره‌های تدبر و تفسیر از سوی سازمان قرآنی دانشگاهیان برگزار شود
کد خبر: 3978645
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۰

دوره‌های تدبر و تفسیر از سوی سازمان قرآنی دانشگاهیان برگزار شود

دانشجوی شرکت‌کننده در دوره دانشجومعلم سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور پیشنهاد داد: دوره تدبر در قرآن و آشنایی با آموزه‌های قرآنی با گروه مخاطب عموم علاقه‌مندان (فراتر از دانشجویان و طلاب) برگزار شود.

به گزارش ایکنا؛ زهرا وحدت اباجلو، فارغ‌التحصیل کارشناسی مدیریت دولتی از دانشگاه پیام نور ارومیه و از جمله شرکت‌کنندگان دوره دانشجومعلم سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور است. وی در حال حاضر مشغول به کسب علوم دینی در سطح دو حوزه علمیه است. وحدت از طریق یکی از اساتیدش با پوستر برگزاری دوره آشنا شده است.

وی درباره وجه تمایز این دوره با سایر دوره‌ها، گفت: دوره‌های متعدد قرآنی را شرکت کرده بودم، اما این دوره متفاوت‌ از سایر دوره‌ها بود، به ویژه نحوه تدریس خانم قدیانی که به صورت کارگاهی بود و همه قرآن‌آموزان به نحوی در کلاس فعالیت می‌کردند، مجبور به تحویل درس و محتوا بودند. همچنین هر جلسه رفع اشکال نیز برگزار می‌شد.

زهرا وحدت یکی از اعضای کانون خادمیاران رضوی شهر ارومیه است و علاقه‌مند به تدریس قرآن است و شاید یکی از علت‌هایی که انگیزه‌اش را برای حضور در این دوره‌های تقویت کرد، همین علاقه بود.

وی با تأکید بر لزوم برپایی دوره‌های تدبر در قرآن و نهادینه کردن آموزه‌های قرآنی میان عموم جامعه و دوره‌های آشنایی با صوت و لحن، اظهار کرد: پیشنهاد می‌کنم جهاد دانشگاهی دوره‌های تدبر در قرآن را برگزار کند و زمینه‌ای هم فراهم شود که در این دوره‌ها، عموم علاقه‌مندان حضور داشته باشند.

وحدت درباره مزایای برگزاری دوره‌های مجازی، بیان کرد: دوره‌های حضوری محسنات آموزش چهره به چهره را دارد و نمی‌توان این مزایا را کتمان کرد، اما برای افرادی چون من که دارای فرزند کوچک هستم، دوره‌ مجازی به نوعی لطف و نعمت بود، به طوری که در تمامی لحظات، امکان بهره‌مندی از مطالب ارائه شده در کلاس را داشتم و بهتر است پس از ریشه‌کنی کرونا، دوره‌های مجازی نیز در کنار دوره‌های حضوری برگزار شود.

انتهای پیام
captcha