آغاز جشن‌های زیر سایه خورشید در هرمزگان
کد خبر: 3978605
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۸

آغاز جشن‌های زیر سایه خورشید در هرمزگان

دبیر جشنواره زیر سایه خورشید هرمزگان از ورود کاروان‌های خدام رضوی به استان و آغاز جشن‌های زیر سایه خورشید در هرمزگان خبر داد.

به گزارش ایکنا از هرمزگان، مصطفی رجبیان، مدیر شبکه جوانان رضوی استان و دبیر ستاد برگزاری چهاردهمین دوره جشن‌های زیر سایه خورشید در هرمزگان، صبح امروز، 29 خردادماه، در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: این توفیق حاصل شده که چهاردهمین دوره جشن‌های زیر سایه خورشید در سراسر کشور ایران با شعار «هرچه دارم از تو دارم یا علی ابن موسی‌الرضا(ع)» برگزار شود.

وی با بیان اینکه جشن‌های بین‌المللی زیر سایه خورشید بیش از ۱۳ سال در ایران و کشورهای اسلامی در حال برگزاری است و این جشن‌ها ارتباط تمامی مردم را با آستان رضوی برقرار می‌کند، عنوان کرد: کاروان زیر سایه خورشید، عصر روز گذشته ۲۸ خردادماه در استان حضور پیدا کرده و برنامه‌های این جشنواره از امروز آغاز خواهد شد.

دبیر ستاد برگزاری چهاردهمین دوره جشن‌های زیر سایه خورشید در هرمزگان تصریح کرد: در هرمزگان این توفیق را داریم که از سال ۹۱ میزبان کاروان خدام رضوی حرم مطهر  علی بن موسی‌الرضا(ع) باشیم که  کاروان‌ها متشکل از خادمین حرم و مبلغین رضوی و پرچم متبرک آستان است. هدف از برگزاری  جشن‌های زیر سایه خورشید توسعه معنوی صحن و سرای آقا علی بن موسی‌الرضا(ع) است و امیدواریم این کاروان عظیم معنوی و رویداد بین‌المللی برای استان هرمزگان باعث خیر و برکت شود و مدیران استان بتوانند از ظرفیت‌های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی این رویداد استفاده کنند.

رجبیان بیان کرد: از دیگر اهداف برگزاری  جشن‌های زیر سایه خورشید، ترویج سیره رضوی توسط مبلغین این کاروان در ایام دهه کرامت  و  بست ترویج زیارت از راه دور است. به این معنی که هر کسی در هر جایی می‌تواند زائر آقا علی بن موسی‌الرضا(ع) باشد. مسافت مهم نیست و این دلدادگی، علاقه‌مندی و وابستگی به حضرت است که می‌تواند ما را به عنوان یک زائر علی بن موسی‌الرضا(ع) معرفی کند؛ بنابراین حضور کاروان، حلقه وصلی بین امام(ع) و عاشقان و دلدادگان ایشان است.

وی با بیان اینکه حضور کاروان خدام رضوی در هرمزگان، ترویج کننده فرهنگ رضوی برای مردم استان است، افزود: امسال ما میزبان سه کاروان از خدام حرم مطهر هستیم که سه خادم و یک مبلغ همراه خود دارند. کاروان در سه محور شرق، غرب و مرکز استان حضور پیدا می‌کنند.

دبیر ستاد برگزاری چهاردهمین دوره جشن‌های زیر سایه خورشید در هرمزگان ادامه داد: در شرق شهرهای رودان، میناب، بشاگرد و سیریک، در مرکز شهرهای بندرعباس، قشم، حاجی‌آباد و بندرخمیر و در غرب نیز شهرهای ابوموسی، بندرلنگه، کیش، پارسیان و بستک تا تاریخ 4 تیرماه میزبان کاروان خدام رضوی خواهند بود.

رجبیان یادآور شد: بالغ‌بر ۱۹ عنوان برنامه و حدود ۱۵۰ برنامه تثبیت شده شامل عطرافشانی گلزار شهدا، دیدار با خانواده‌های شهدا، دیدار با ائمه جمعه و فرمانداران هر شهر، دیدار با مددجویان زندانیان، تجلیل از کادر درمان و سلامت، عیادت از بیماران، حضور در کارخانجات، صنایع تولیدی و کارگاه‌های کوچک، دیدار با گروه‌های جهادی، راه‌اندازی آواها، نواها و نغمات رضوی در معابر هر شهر، حضور در جشن‌های ازدواج که در دفترخانه‌ها برگزار می‌شود تحت عنوان پویش «با اجازه امام رضا(ع) بله»، حضور در مراکز نگهداری ایتام، سرکشی از خانواده‌های بی‌بضاعت و توزیع بسته‌های متبرک ارزاق، توزیع سیستم سرمایشی به خانواده‌های نیازمند، حضور در مراکز نظامی از برنامه‌های سفر کاروان خدام رضوی به استان است.

انتهای پیام
captcha