پایه نظام اسلامی بر مشارکت مردم شکل گرفته است
کد خبر: 3978258
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۵
استاندار خراسان‌جنوبی:

پایه نظام اسلامی بر مشارکت مردم شکل گرفته است

استاندار خراسان‌جنوبی با بیان اینکه اساس و پایه کشور بر حضور و مشارکت مردم است، گفت: مردم نحوه مدیریت کشور و شیوه‌های مدیریتی را مشخص می‌کنند.

پایه نظام اسلامی بر مشارکت مردم شکل گرفته استبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حمید ملانوری، استاندار خراسان‌جنوبی، دقایقی پیش با حضور در مجتمع «حیات طیبه» در شمال شهر بیرجند رأی خود را به صندوق انداخت و در جمع خبرنگاران گفت: با وجود اینکه دشمنان تمام تلاش خود را کردند تا حضور مردم را پای صندوق‌ها کم‌رنگ کنند، اما امر شاهد این امر هستیم که از همان ساعات اولیه صف‌هایی شکل گرفته است.

وی با بیان اينکه امروز یکی از بزرگترین روزهای تاریخ است که در حافظه ملت ایران ثبت خواهد شد، افزود: همواره مسیر زندگی ما را انتخاب‌ها شکل می‌دهند.

استاندار خراسان‌جنوبی با بیان اینکه ما در طول زندگی دائما در معرض انتخاب هستیم، تصریح کرد: از ۵۶۰ هزار واجد شرایط رای دادن در استان حدود ۱۶ هزار رای اولی هستند که جشن تکلیف سیاسی خود را برگزار می‌کنند و نخستین انتخاب سیاسی را انجام می‌دهند.

ملانوری با اشاره به حضور پرشور رای اولی‌ها، ادامه داد: رای اولی‌ها در کنار به انداختن اولین رای خود در صندوق‌ها اولین انتخاب سیاسی خود را انجام می‌دهند که این انتخاب سرنوشت سیاسی آنان را رقم می‌زند.

وی بیان کرد: رای اولی‌ها با حضور در انتخابات تفکر و نظر خود را برای تعیین آینده خود و سرنوشت خود به صندوق‌ها می‌اندازند و این اثرگذاری بسیار مهم است و بسیار با اهمیت است که درک کنند که چقدر این انتخاب و حضور اهمیت دارد و آینده آنان را تصمین می‌کند.

استاندار خراسان‌جنوبی با بیان اينکه پایه و اساس کشور و نظام اسلامی ما بر مشارکت و حضور مردم است، تصریح کرد: برطبق فرمایش امام خامنه‌‌ای مدظله العالی دموکراسی به معنای واقعی در کشور ما شکل گرفته و اساس هم بر همین است که مردم با حضور در انتخابات مسیر مدیریت کشور را تعیین می‌کنند.

وی با بیان اینکه در انتخابات مردم رای و نظر خود را در رابطه با شیوه‌های مدیریتی اعلام می‌کنند، ادامه داد: امروز در شعبه سردار دل‌ها حضور پیدا کردیم تا تجدید بیعت کنیم با مقاومت و صبر و ایستادگی ‌در برابر ظلم‌ها که در واقع هدف اصلی شکل‌گیری انقلاب بوده است. اساس و پایه کشور بر حضور و مشارکت مردم است و آنها نحوه مدیریت کشور و شیوه‌های مدیریتی را مشخص می‌کنند.

ملانوری افزود: انتخابات جدا از رفتار سیاسی و اجتماعی به عنوان رفتار فرهنگی و تکلیف شرعی و دینی است و مردم استان همواره در دوره‌های انتخابات حضور چشم گیری داشتند. میزان مشارکت مردم استان همیشه ۱۰ درصد از نُرم کشوری بیشتر است و از مردم نیز دعوت می‌کنیم رأی دادن را به ساعات پایانی موکول نکنند.

وی بیان کرد: برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی شعب اخذ رأی ۱۵ درصد افزایش پیدا کرده و دغدغه بیماری کرونا وجود ندارد و با هماهنگی انجام شده با وزارت کشور تا ساعت ۲ بامداد فردا هم آرای مردم اخذ‌ می‌شود. مردم برای احترام به خون شهدا و شهدای سلامت حضور پیدا کنند و این تکلیف شرعی و دینی را ادا کنند و همکاران ما نیز در طول فرایند رای گیری حضور دارند تا بر محور سلامت و امنیت انتخابات برگزار شود.

استاندار خراسان‌جنوبی در پایان با اشاره به اینکه تمام فضاهای استان فضای امنی برای برگزاری انتخابات باشکوه است، یادآور شد: از رسانه‌های استان که برای برگزاری هر چه بهتر انتخابات، اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی مردم تلاش کردند تقدیر و تشکر می‌کنیم.

انتهای پیام
captcha