حج امسال بدون حضور زائران ایرانی برگزار می‌شود
کد خبر: 3977541
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۲

حج امسال بدون حضور زائران ایرانی برگزار می‌شود

مدیرکل حج و زیارت خراسان‌جنوبی با بیان اینکه امسال دو هزار و ۲۰۰ زائر استان در انتظار حج تمتع بودند، گفت: عربستان اعلام کرده که امسال این مراسم را با ظرفیت محدود و تنها با حضور 60 هزار زائر برگزار می‌کند و زائران کشورهای خارجی که مقیم عربستان هستند، می‌توانند در مراسم حج شرکت کنند.

حج امسال بدون حضور زائران ایرانی برگزار می‌شود / ۲۲۰۰ نفر در انتظارابوالفضل نوفرستی، مدیرکل حج و زیارت خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی اظهار کرد: برای دومین سال پیاپی زائران ایرانی از حج محروم شدند؛ در حالی که مقرر بود عربستان برنامه‌ریزی لازم را برای حضور زائران طی امسال داشته باشد.

وی افزود: عربستان اعلام کرده که امسال این مراسم را با ظرفیت محدود و تنها با حضور 60 هزار زائر برگزار می‌کند و زائران کشورهای خارجی که مقیم عربستان هستند، می‌توانند در مراسم حج شرکت کنند.

مدیرکل حج و زیارت خراسان‌جنوبی با بیان اینکه از سوی ایران تمهیدات لازم برای اعزام زائران صورت گرفته بود، تصریح کرد: دو هزار و ۲۰۰ زائر استان در انتظار حج تمتع بودند و دوره‌های آموزشی را فراگرفتند؛ همچنین 71 هزار و 539 نفر از خراسان‌جنوبی در نوبت حج عمره به سر می‌برند.

وی بیان کرد: انجام حج عمره منوط به استقرار کنسول‌گری‌های دو کشور است که در صورت رفع این مسئله، حج عمره از سر گرفته خواهد شد.

نوفرستی ادامه داد: حج تمتع از شعائر دینی است، اما در ۱۶ ماه اخیر در بحران جهانی کرونا قرار داشتیم که سفرهای زیارتی را تحت تأثیر قرار داد.

وی افزود: زیارت عتبات عالیات از ۱۶ ماه پیش به دلیل کرونا معلق ماند و پیگیری زیادی از سوی سازمان حج و زیارت انجام شد که با صدور مجوز از سوی ستاد ملی کرونا از سرگیری سفر به عتبات عالیات را خواهیم داشت.

مدیرکل حج و زیارت خراسان‌جنوبی بیان کرد: مسئولیت کمیته اعزام بر عهده حج و زیارت است و سرگروه‌هایی متشکل از کارگزاران حج و زیارت و هیئت‌ها و مساجد فعال تشکیل داده‌ایم و تقاضا داریم امسال افرادی که قصد سفر اربعین را دارند به یکی از این افراد مراجعه کنند تا مشکلات سفرشان به حداقل برسد.

انتهای پیام
captcha