تسهیل در ازدواج؛ مهم‌ترین مطالبه جوانان از دولت آینده
کد خبر: 3976802
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۱۷
انتخابات ۱۴۰۰ / ۴

تسهیل در ازدواج؛ مهم‌ترین مطالبه جوانان از دولت آینده

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر چهارمحال‌وبختیاری در پاسخ به این پرسش که مهم‌ترین مطالبه فرهنگی جوانان استان از رئیس جمهور آتی چیست؟ گفت: مهم‌ترین مسئله فرهنگی و اجتماعی استان ما که به‌عنوان یک معضل بزرگ مطرح می‌شود، تسهیل در ازدواج است.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالفضل احمدی‌، مدیر حوزه علمیه ولایت شهرکرد و دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر چهارمحال‌وبختیاری در گفت‌وگو با ایکنا با اشاره به مناظره‌های انتخاباتی و میزان اثرگذاری آن در افزایش میزان شور انتخاباتی در سطح جامعه، اظهار کرد: باید گفت که این مناظره‌ها تاکنون نتوانسته است شور و هیجان لازم را در میان مردم ایجاد کند چرا که کلیشه‌ای برگزار شد و می‌طلبد که موضوعی خاص را به چالش می‌گذاشتند و مناظرات به‌شیوه دونفره برگزار می‌شد تا نامزدها سخنان جدی و کاربردی را در خصوص برنامه به بحث و نقد بگذارند.

وی ادامه داد: سنتی که بنای آن از گذشته نهاده شده این است که مناظرات بر مبنای دعوا و تخریب و توهین باشد و شور و هیجانی ظاهری و موقتی را ایجاد کند اما در بلندمدت آثاری منفی را بر افکار عمومی دارد و سبب ناامیدی می‌شود و مقام معظم رهبری نیز صراحتاً در خصوص پرهیز از توهین و تخریب در مناظره‌ها تذکر جدی دادند.

عدم کارایی مناظرات در ایجاد شور و شعور انتخاباتی

احمدی تأکید کرد: علاوه بر اینکه مناظرات انتخاباتی با چارچوب کلیشه‌ای نتوانسته شور انتخاباتی ایجاد کند، آگاهی و شناخت درستی از نامزدهای ریاست جمهوری نیز به دست مردم نداد و امیدواریم در مناظره باقی‌مانده تمهیدی اندیشیده شود که این دو موضوع لحاظ شود و اتفاق متفاوت و جدیدی بیفتد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان با تأکید بر اینکه مناظرات تلویزیونی باید مبتنی بر شور و شعور انتخاباتی باشد، تصریح کرد: بهترین شیوه، مناظره دو به دو و بحث و گفت‌وگوهای چالشی در خصوص برنامه‌ها یا سوابق کاری نامزدها است. لذا مناظرات دو به دو با محوریت کارنامه/برنامه می‌تواند مردم را به معرفت کافی برای انتخاب اصلح سوق دهد و شور و شعور انتخاباتی تحقق یابد.

مطالبات فرهنگی استان از دولت آتی

این فعال فرهنگی در استان در پاسخ به این پرسش که مهم‌ترین مطالبه فرهنگی جوانان استان از رئیس جمهور آتی چیست؟ گفت: مهم‌ترین مسئله فرهنگی و اجتماعی استان ما که به‌عنوان یک معضل بزرگ مطرح می‌شود، تسهیل در ازدواج است؛ بسیاری از جوانان ما در این مقوله مشکل دارند و ریشه بسیاری از مشکلات نیز تأخیر در ازدواج است.

احمدی اشتغال را ریشه مشکل ازدواج جوانان استان دانست و تصریح کرد: استان ما معمولاً در صدر فهرست استان‌های بیکار کشور قرار دارد و بیکارترین شهر کشور در استان ما واقع شده است. طبیعی است که وقتی شرایط ازدواج فراهم نباشد زمینه فساد ایجاد می‌شود و ازدواج‌های نا موفق و نامتعارف شکل می‌گیرد که تمامی این اتفاقات زنجیره‌ای از معضلات فرهنگی و اجتماعی را به‌دنبال دارند.

این مدرس حوزه علمیه در استان با بیان اینکه پرداختن به مشکلات مردم نباید فقط در زمان تبلیغات انتخاباتی و به‌صورت شعاری بلکه در میدان عمل اتفاق بیفتد، تأکید کرد: هیچکس منکر خدمات مسئولان نیست اما آنچه که در کف جامعه مشاهده می‌شود و برای مردم در مسئله معیشت و اقتصاد محسوس است، خوشایند نیست. انتظار می‌رود مسئله اشتغال در استان ما به‌صورت حساب شده و با برنامه‌های بلندمدت، میان‌مدت و کوتاه‌مدت حل و فصل شود.

احمدی عدم آگاهی جوانان در خصوص سبک و شیوه زندگی را دیگر معضل فرهنگی استان برشمرد و تصریح کرد: جوانان ما در سبک زندگی با مشکل مواجه هستند، در ازدواج‌هایی که اتفاق می‌افتد جوانان غالباً به‌دلیل عدم آگاهی از فرهنگ صحیح زندگی و تصمیمات هیجانی و احساسی، شاهد افزایش آمار طلاق نیز هستیم که این پدیده نیز انبوهی از معضلات را در خانواده‌ها و جامعه به دنبال دارد.

مشارکت بالای مردم پشتوانه نظام اسلامی است

مدیر حوزه علمیه ولایت شهرکرد با تصریح اینکه پشتوانه و مقبولیت نظام اسلامی در گرو مشارکت بالای مردمی است، گفت: حکومت جمهوری اسلامی برخاسته از رأی و حمایت و پشتیبانی مردم است لذا جمله میزان رأی ملت است یک شعار نبود بلکه یک واقعیت است؛ در دموکراسی دینی اگر مردم همراهی نکنند تکلیف ساقط می‌شود همچنان که مردم امیرالمؤمنین(ع) را همراهی نکردند و ایشان خانه‌نشین و مردم متضرر شدند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان بیان کرد: مشارکت مردم در استحکام پایه‌های حکومت اسلامی و شتاب و قدرت حرکت آن حرف اول را می‌زند و تیغ زبان و شمشیر رهبری حکومت اسلامی نیز با حمایت امت مسلمان، تند و برنده است.

احمدی در خصوص راهکارهای افزایش میزان مشارکت در انتخابات، گفت: همچنان که مقام معظم رهبری اشاره داشتند، نامزدهای انتخاباتی در این خصوص وظیفه دارند مردم را قانع کنند که برای کار کردن و رفع مشکلات آمده‌اند و می‌توانند شرایط را بهبود بخشند؛ این نقد به مناظرات تلویزیونی وجود دارد که نامزدها نتوانستند با ارائه سوابق کاری، توانمندی‌ها و برنامه‌ها و اهداف مردم را قانع و امیدوار کنند.

این مدرس حوزه و دانشگاه نقش اهل‌منبر و تبلیغ و مبلغان و صاحب‌سخنان را در افزایش میزان مشارکت مردم یادآور شد و توضیح داد: این افراد می‌توانند با استفاده از نفوذ کلام خود در جمع مردم در فضای حقیقی و مجازی به‌صورت چهره به چهره، روستا به روستا، خانه به خانه حضور بیابند و مردم را به پای صندوق‌ها دعوت کنند.

وی با اشاره به اینکه تک‌تک مردم نیز در قبال یکدیگر وظیفه دارند، توضیح داد: مردم می‌توانند خانه به خانه با یکدیگر تماس بگیرند و علاوه بر اینکه خودشان مشارکت دارند اعضای خانواده و دوستان و آشنایان و همسایگان را دعوت به مشارکت کنند؛ دشمن تمام توان خود را برای نرفتن مردم پای صندوق‌های رأی به کار گرفته است و این‌ها کسانی هستند که ما را تحریم و ورود دارو را به کشور ممنوع کردند و انواع دشمنی‌ها را در حق مردم داشته و دارند.

احمدی گفت: می‌طلبد که در روزهای ‌باقی‌مانده تا انتخابات هیچ کسی آرام ننشیند و یکدیگر را به حضور و مشارکت ترغیب و تشویق کنیم؛ نظام اسلامی با وجود تلاش همه‌جانبه دشمن، همواره با چالش‌های فراوان روبرو بوده اما به فضل الهی و درایت رهبری و با هوشیاری و بصیرت مردم و دلسوزان نظام از تمامی چالش‌ها سربلند بیرون آمده است.

انتهای پیام
captcha