نشست «آینده‌پژوهی و بررسی پیامدهای تفریط دینی بر جامعه اسلامی» برگزار شد
کد خبر: 3976226
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۷
در کردستان؛

نشست «آینده‌پژوهی و بررسی پیامدهای تفریط دینی بر جامعه اسلامی» برگزار شد

نشست شورای افتای کردستان با موضوع «آینده‌پژوهی و بررسی پیامدهای افراط گرایی و تفریط دینی بر جامعه اسلامی» امروز، 18 خردادماه در استان برگزار شد.

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام سیدحسین حسینی، مدیرکل دادگستری استان کردستان در نشست شورای افتای کردستان که با موضوع «آینده پژوهی و بررسی پیامدهای افراط گرایی و تفریط دینی بر جامعه اسلامی» امروز، 18 خردادماه در شورای افتای استان برگزار شد، اظهار کرد: رمز پیروزی و استمرار امنیت و اتحاد در کشور همچنان که امام راحل و رهبری نیز فرمودند یک باور قلبی است که ناشی از ایثارگری و جان فشانی اهل سنت بعد از پیروزی انقلاب است.

وی با اشاره به اینکه اشتراک‌های بین تشیع و تسنن بسیار بیشتر از اختلافات فقهی است که گاها وجود دارد، افزود: باتوجه به جایگاه اجتماعی که روحانیت بین مردم دارند می‌توانند نقش مؤثری در حضور حداکثری مردم و انتخاب فرد اصلح برای هدایت کشور داشته باشند.

مدیرکل دادگستری استان کردستان با اعلام اینکه حضور پرشور مردم در انتخابات خلاف خواسته دشمنان انقلاب است، بیان کرد: در حال حاضر باتوجه به شرایط کنونی کشور تنها خاک‌ریز بین ما و دشمن حضور در انتخابات است.

وی انتخاب اصلح و توجه به خدمات نامزدهای انتخاباتی را از امور مورد توجه مردم دانست و گفت: مردم برای انتخاب فرد کارآمد و اصلح باید به خدمات انجام شده توسط این افراد توجه کنند.

حسینی با تأکید براینکه به شدت با هرگونه ایجاد ناامنی و اخلال در نظم برای شهروندان مبارزه و برخورد خواهیم کرد، یادآور شد: امیدواریم ورودی‌های دستگاه قضا کاهش داشته باشد.

حجت‌الاسلام بیگلری، دادستان دادگاه ویژه روحانیت استان همدان در ادامه این نشست با اشاره به اینکه به فرموده امام خمینی(ره) حفظ انقلاب از خود انقلاب مهم‌تر است لذا مسئولان باید در حفظ آن کوشا باشند، افرود: با تبلیغ جامعه روحانیت به تشویق مردم در انتخابات و رأی دادن به چهره‌های اصلح می‌توان آینده کشور را تعیین کرد.

وی افزود: روحانیون بحث طلاق را در جامعه جدی بگیرند چراکه سرچشمه بسیاری از مشکلات از بحث طلاق نشئت می‌گیرد و نابودکننده جامعه اسلامی است.

دادستان دادگاه ویژه روحانیت استان همدان بیان کرد: یکی ازاهداف دشمنان شکست خورده نفوذ به جامعه و تاثیر از تصمیم گیری‌های آنان است که از اهمیت بسیاری برخوردار می باشد زیرا نفوذ بر ناکارآمدی نظام توجه تاکید زیادی دارد.

وی با اشاره به اینکه امروز ما در بحث نظامی در دنیا حرف‌های بسیاری برای گفتن داریم و این اقتدار و پیشرفت را در انقلاب اسلامی می‌رساند، یادآور شد: دشمن امروز اسلام اسرائیل و آمریکا هستند لذا باید در شناسایی حربه دشمنان هوشیار باشیم.

انتهای پیام
captcha