برگزاری آیین‌نامه‌ای مسابقات قرآن، فعالان را به پیشرفت معنوی نمی‌‌رساند
کد خبر: 3974720
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۶
یک داور مسابقات قرآن:

برگزاری آیین‌نامه‌ای مسابقات قرآن، فعالان را به پیشرفت معنوی نمی‌‌رساند

داور مسابقات قرآن در خراسان‌جنوبی گفت: متأسفانه آنچه ما شاهد آن هستیم برگزاری روتین و آیین‌نامه‌ای مسابقات قرآن است و اینکه تنها به برگزاری آن فکر می‌کنیم نه نتیجه؛ و تا زمانی که این فکر و اندیشه را داریم به پیشرفت جامعه قرآنی نخواهیم رسید.

برگزاری آیین‌نامه‌ای مسابقات قرآنی، فعالان را به پیشرفت معنوی نمی‌‌رساندمطهره خراشادی‌زاده، داور مسابقات قرآن در خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی، اظهار کرد: مسابقات قرآن پس از برگزاری در این سال‌ها باید یک سیر تکاملی و روند نسبی خوبی را پیدا کند.

وی افزود: حضور در مسابقات نباید تنها به‌عنوان یک روند عادی باشد؛ بلکه هر حافظ و قاری باید یک روند رو به رشد را برای شرکت در مسابقات قرآن طی کند.

این فعال قرآنی بیان کرد: متأسفانه آنچه ما شاهد آن هستیم برگزاری روتین و آیین‌نامه‌ای مسابقات قرآن است و اینکه تنها به برگزاری آن فکر می‌کنیم؛ نه نتیجه.

خراشادی‌زاده ادامه داد: این امر نه تنها موجب پیشرفت یک فعال عرصه قرآنی نمی‌شود بلکه امکان پیشرفت را از او می‌گیرد چراکه دائما قرآن را بر یک مبنا و برای مسابقات می‌خواند و تمرین می‌کند‌.

وی افزود: این تمرین کردن خوب است، اما به شرطی که یک خط روتین نباشد؛ بلکه همواره مسیرهای جدید و نویی برای یادگیری خلق شود.

این داور مسابقات قرآن با بیان اینکه وقتی ما این مسیرها را در مسابقات تعریف نمی‌کنیم نباید انتظاری از قاری یا حافظ قرآنی داشته باشیم، تصریح کرد: تعریف این مسیر با بهره‌گیری از اصول تعریف شده در ذهن فعالان قرآنی ممکن می‌شود.

خراشادی‌زاده ادامه داد: آنچه که اکنون دیده می‌شود تنها یک برگزاری آیین‌نامه‌ای از مسابقات است که دستگاه‌های اجرایی مجری برنامه‌های قرآن تنها از وجه ارائه عملکرد به آن می‌نگرند.

وی بیان کرد: یادمان نرود پیشرفت فعالان قرآنی و حرکت رو به رشد آنان در سایه رقابت‌های سالم مسابقات امکان‌پذیر می‌شود، حال آنکه ما با برگزاری روتین، این امکان را از فعالان گرفته‌ایم.

این فعال قرآنی اظهار کرد: بهره‌گیری از افکار قرآنیانی که سال‌هاست فعالیت دارند؛ همچنین افزودن بخش‌های جدید به مسابقات قرآنی می‌تواند ما را به مسیر درستی که هدفش رسیدن به سطح مطلوبی از حافظان و قاریان است، رهنمون شود.

انتهای پیام
captcha