مقاومت و لغو رژیم آپارتاید؛ راهبرد توقف جنایات رژیم صهیونیستی
کد خبر: 3972243
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۱
رئیس شورای راهبردی روابط خارجی تاکید کرد:

مقاومت و لغو رژیم آپارتاید؛ راهبرد توقف جنایات رژیم صهیونیستی

سید کمال خرازی با اشاره به بیش از هفت دهه جنایات صهیونیست‌ها در سرزمین فلسطین تاکید کرد: تنها شیوه شکست کامل این رژیم جنایتکار و کودک‌کش و تغییر رژیم آپارتاید به یک حکومت مردم‌سالار ادامه مقاومت مردم فلسطین و حمایت آزادی‌خواهان جهان از مبارزات آن‌هاست.

به گزارش ایکنا، سید کمال خرازی، رئیس شورای راهبردی روابط خارجی، حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه، کرانه باختری، محله‌های عربی داخل اسرائیل و قدس شریف را که موجب شهادت صد‌ها تن از جمله کودکان و غیرنظامیان شده است، مصداق بارز جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت دانست و تصریح کرد شورای امنیت سازمان ملل به دلیل کارشکنی آمریکا و قدرت‌های حامی رژیم صهیونیستی یک بار دیگر ناکارآمدی خود را نشان داده است.

خرازی با دعوت از وجدان‌های آگاه و بیدار جهان برای جلوگیری از جنایات آشکار صهیونیست‌ها گفت: آنچه امروز در فلسطین جریان دارد مسئله‌ای صرفا اسلامی یا عربی نیست؛ بلکه همه جوامع با توجه به ناکارآمدی شورای امنیت سازمان ملل، مسئولیت آشکاری در برابر این جنایت آشکار علیه بشریت دارند.

وی گفت از ابتدای تاسیس این رژیم در سال 1947 پیش‌­بینی ­شده بود که آتش و خونریزی همچنان در فلسطین ادامه یابد، بطوری که نماینده وقت ایران در سازمان ملل که مخالف طرح تشکیل دو دولت اسراییلی و فلسطینی بود به صراحت پیش‌­بینی کرده بود که با این تصمیم، کشتار و خونریزی در فلسطین ادامه خواهد یافت. امروز نیز جمهوری اسلامی تنها راه حل معضل فلسطین را پایان رژیم آپارتاید و مراجعه به آراء مردم اصلی این سرزمین اعم از مسلمان، مسیحی و یهودی برای تاسیس یک حکومت مردم‌سالار می­‌داند تا همه پیروان ادیان توحیدی در کنار هم در این سرزمین مقدس زندگی کنند.

رئیس شورای روابط خارجی تاکید کرد که امروزه فکر انحلال رژیم آپارتاید و تشکیل یک دولت واحد مردم‌سالار در دنیا قوت گرفته است و اندیشمندان زیادی در اروپا، آسیا و حتی آمریکا از این فکر حمایت می­کنند و مقالات علمی زیادی در سال‌های اخیر در این زمینه انتشار یافته است. حتی در بین مردم داخل اسرائیل نیز که از شرایط فعلی خسته­ شده‌­اند کسانی هستند که از فکر تشکیل یک حکومت واحد مردم‌سالار دفاع می­‌کنند.

دکتر خرازی در پایان با اشاره به بیش از هفت دهه جنایات صهیونیست‌ها در سرزمین فلسطین تاکید کرد که البته تنها شیوه شکست کامل این رژیم جنایتکار و کودک‌کش و تغییر رژیم آپارتاید به یک حکومت مردم‌سالار ادامه مقاومت مردم فلسطین و حمایت آزادی‌خواهان جهان از مبارزات آن‌هاست.

انتهای پیام
captcha