معادلات طلایی جدیدی برای مناقشه فلسطین و اسرائیل تثبیت می‌شود
کد خبر: 3972031
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۰
تحلیلگر برجسته فلسطینی در یادداشت اختصاصی برای ایکنا:

معادلات طلایی جدیدی برای مناقشه فلسطین و اسرائیل تثبیت می‌شود

تحلیلگر برجسته فلسطینی تأکید کرد: دشمن درک اشتباهی از مقاومت داشت و درس‌های قدیمی مقاومت را هم نفهمیده بود، مقاومت با عمل به وعده صادق خود به صورت دشمن متجاوز به قدس و مقدسات آن سیلی زده و معادلات طلایی جدیدی را تثبیت خواهد کرد.

معادلات طلایی جدیدی برای مناقشه فلسطین و اسرائیل تثبیت می‌شود

به گزارش ایکنا، مصطفی یوسف اللداوی، نویسنده و پژوهشگر برجسته فلسطینی و یکی از بنیانگذاران مؤسسه بین‌المللی قدس در یادداشتی برای خبرگزاری ایکنا با عنوان «جرقه آغاز و صاعقه انفجار» ابعاد و نتایج نبرد سیف القدس فلسطینیان علیه رژیم صهیونیستی را برشمرد.

ترجمه متن این یادداشت در ادامه آمده است:

این چهارمین جنگ بزرگ رژیم صهیونیستی علیه غزه است. یکی در اواخر سال‌ 2008 و اوایل 2009 و دو جنگ دیگر مربوط به سال‌های 2012 و 2014 بود که رژیم صهیونیستی در این سه جنگ نوار محاصره شده غزه را آماج حملات هوایی سنگین خود قرار داده و صدها غیرنظامی فلسطینی را به خاک و خون کشید.

اما جرقه جنگ کنونی علیه غزه با تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه مسجدالاقصی زده شد، زیرا مقامات رژیم اشغالگر مانع رسیدن نمازگزاران از مناطق مختلف کرانه باختری به شهر قدس برای اقامه نماز یا اعتکاف در مسجدالاقصی می‌شوند و آنها را در ماه مبارک از احیای شب‌های قدر و اعتکاف در مسجد باز داشتند و برای یورش گسترده شهرک‌نشینان صهیونیست در روز بیست و هشتم ماه مبارک رمضان به مسجدالاقصی آماده می‌شدند.

رژیم صهیونیستی علاوه بر  هتک حرمت مسجدالاقصی، فلسطینی‌های محله باب العامود قدس در جوار مسجدالاقصی را نیز به ستوه آورده و آن منطقه را «بسته» اعلام کرده و نظامیان اسرائیلی را در آنجا مستقر کرده بود. در محله الشیخ جراح قدس نیز رژیم صهیونیستی از ماه‌ها قبل به بهانه‌های واهی، حکم تخلیه خانه‌های آنجا و آواره ساختن اهالی آن را صادر کرده بود.

اما عرب‌های فلسطینی محافظ شهر قدس و کسانی که توانسته بودند خود را از کرانه باختری به قدس برسانند، در کنار هزاران نفر از اهالی شهرها و روستاهای سرزمین‌های اشغالی سال 1948 تصمیم گرفتند در برابر دشمن اسرائیلی بایستند و آن را از اجرای سیاست‌هایش و دستیابی به مقاصد پلیدش بازدارند.

در همین راستا فلسطینی‌ها یک‌صدا آمادگی خود را برای دفاع از قدس و مسجدالاقصی اعلام کردند و با همبستگی و مقاومت خود تصویری روشن از مقاومت و وفاداری در راه دفاع از امت اسلامی و مقدسات آن نشان دادند و در راه دفاع از عزت و شرافت فلسطین، از جان و مال خود و عزیزانشان گذشتند، چرا که قدس عزیزتر و گرانبهاتر و مسجدالاقصی شریف‌ترین و پاک‌ترین مکان است.

گروه‌های مقاومت فلسطین در نواز غزه هم که بارها به دشمن صهیونیستی درباره عواقب سیاست‌های خصمانه خود علیه فلسطینی‌ها هشدار داده بودند و چیزی جز عناد و گستاخی رژیم صهیونیستی برای تداوم تجاوزگری‌هایش را شاهد نبودند، عصر روز دوشنبه به این رژیم چند ساعتی مهلت دادند تا دست از رفتارهای خود کشیده و اجازه ورود آزادانه نمازگزاران فلسطینی به مسجدالاقصی را بدهد و به ارعاب و تهدید و تجاوز علیه اهالی شیخ جراح قدس پایان دهد.

اما دشمن صهیونیستی که به نخوت، گردنکشی، حماقت و خصومت شناخته شده است، اینجا هم خود را به کوری و کری زد و تهدیدهای مقاومت را ناشنیده گرفت و به سیاست بی پروایی خود ادامه داد؛ بنابراین همچنان عرصه را بر نمازگزاران مسجد الاقصی تنگ کرده و دست از ضرب و شتم و حمله به آنها در صحن و داخل مسجد برنداشت.

نظامیان صهیونیستی با گاز اشک‌آور، بمب‌های صوتی، گلوله‌های پلاستیکی و چوب و چماق و لگد به فلسطینی‌ها در درهای مسجدالاقصی و داخل صحن حمله می‌کردند یا با ماشین‌های آب پاش آب‌های فاضلاب و آلوده را به روی فلسطینی‌ها می گرفتند تا مانع ورود آنها به مسجدالاقصی شوند، در حالی که شهرک‌نشینان صهیونیست با پشتیبانی نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی آزادانه با ورود به مسجدالاقصی به هتک حرمت آنجا می پردازند.

دشمن درک اشتباهی از مقاومت داشت و درس‌های قدیمی مقاومت را هم نفهمیده بود، تهدیدهای جدی و وعده‌های صادقانه آن را جدی نگرفت تا مهلتی که مقاومت به دشمن داده بود، گذشت و دشمن همچنان بر لجاجت خود اصرار داشت؛ از همین رو چیزی جز موشک‌باران خاک اشغالی فلسطین لایق دشمن متجاوز نبود تا به این شکل ادب شده و سیلی بخورد کما اینکه ساکنان قدس لایق یاری و حمایت بودند.

نبرد شمشیر قدس فصول خود را یکی پس از دیگری طی می‌کند و در هر کدام صحنه‌هایی نو و حماسی خلق می‌شود تا در نهایت جنگ با همه مصائب آن پایان پذیرد و ملتی که مقاومت را در آغوش کشیده است، پیروز شود و به وعده خود عمل کرده باشد و در نهایت معادلات طلایی جدیدی برای مناقشه فلسطین و اسرائیل تثبیت خواهد شد.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha