از افزایش آمار شهدا تا مانع‌تراشی آمریکا در صدور قطعنامه
کد خبر: 3972013
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۳
تازه‌ترین اخبار در هشتمین روز نبرد در فلسطین؛

از افزایش آمار شهدا تا مانع‌تراشی آمریکا در صدور قطعنامه

در حالی که آمار شهدای فلسطینی به 218 نفر افزایش یافته است، آمریکا مانع از صدور قطعنامه شورای امنیت علیه رژیم صهیونیستی شد.

به گزارش ایکنا به نقل از  روسیاالیوم، وزارت بهداشت فلسطین در جدیدترین آمار خود، از افزایش تعداد شهدای فلسطینی به 218 تن و نیز افزایش تعداد مجروحان به 5604 نفر خبر داد.

از سوی دیگر رئیس دفتر سیاسی حماس به روزنامه الاخبار  گفت: ما اراده و توانایی مقاومت بیش از تصور دشمن را داریم. آنچه تا کنون رخ داده یک نقطه عطف در نبرد نامحدود بزرگ برای بازپس‌گیری حقمان در فلسطین است.

هنیه افزود: نبردی که غزه وارد آن شده یک مانور برای مطالبات نوار غزه محاصره شده نیست بلکه نبردی برای حمایت از قدس به عنوان مسئله مرکزی فلسطین است. آنچه تا کنون در کرانه باختری، قدس و اراضی اشغالی ۱۹۴۸ رخ داده نشان از بازگشت وحدت به فلسطین است و اینکه قدس عنوان هر نبردی خواهد بود.

گردان‌های کتائب القسام اعلام کرد که منطقه بئر السبع در جنوب فلسطین اشغالی را با حملات راکتی هدف قرار داده است. القسام در بیانیه‌ای این حملات راکتی را در پاسخ به حملات رژیم صهیونیستی به غیرنظامیان در روز یک شنبه خوانده است. 

آخرین تحولات فلسطین؛ از افزایش آمار شهدا تا مانع‌تراشی آمریکا در صدور قطعنامه شورای امنیت

همچنین شبکه الجزیره از گفت‌وگوی تلفنی فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان سعودی و آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا درباره تحولات غرب آسیا به ویژه تنش‌های اخیر میان رژیم صهیونیستی و فلسطینی‌ها خبر داد.

در حالی که رژیم صهیونیستی از چند روز پیش، انواع جنایات را علیه ملت فلسطین مرتکب شده است، وزیر خارجه عربستان سعودی تا کنون مواضع ملایمی در قبال تل‌آویو اتخاذ کرده است. 

بن فرحان روز گذشته قبل از شروع نشست سازمان همکاری اسلامی تنها به مخالفت با اقدامات وحشیانه رژیم صهیونیستی بسنده کرد و خواستار توقف خشونت‌ها و آتش‌بس میان طرفین شد. 

وزارت خارجه آمریکا همچنین از تماس تلفنی بلینکن با «سامح شکری» وزیر خارجه مصر و ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه خبر داده است. 

در تحولی دیگر، رئیس سازمان پزشکان بدون مرز مستقر در نوار غزه از کشته شدن دو پزشک این سازمان در بمباران جنگنده‌های رژیم صهیونیستی خبر داد و تأکید کرد که فقدان این دو پزشک ضربه بزرگی به بخش خدمات درمانی در غزه است.

آخرین تحولات فلسطین؛ از افزایش آمار شهدا تا مانع‌تراشی آمریکا در صدور قطعنامه شورای امنیت

هلن پترسون می‌گوید، محاصره غزه از سوی رژیم صهیونیستی و حملات هوایی این رژیم را باعث کمبود گسترده دارو در باریکه غزه خوانده و می‌گوید که بحران دارو چالش مبارزه با کرونا را نیز افزایش داده است.

در همین حال، امروز نشست مجازی شورای امنیت سازمان ملل درباره تحولات فلسطین و غزه بدون هیچ نتیجه مشخصی پایان یافت. این نشست که به درخواست چین، نروژ و تونس برای بررسی درگیری‌ها میان رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین برگزار شد، سومین نشست این شورا طی یک هفته گذشته در این زمینه بود.

دو نشست قبلی نیز با کارشکنی آمریکا و جلوگیری از محکومیت خشونت‌های صهیونیست‌ها علیه فلسطینی‌ها بدون انتشار بیانیه مشترک پایان یافته بود. در این نشست که به صورت علنی برگزار شد، از نمایندگان رژیم صهیونیستی و فلسطین نیز دعوت شده بود. آمریکا به بهانه لزوم صرف زمان بیشتر برای تلاش‌های دیپلماتیک، مانع صدور بیانیه شورای امنیت در این خصوص شده است.

آخرین تحولات فلسطین؛ از افزایش آمار شهدا تا مانع‌تراشی آمریکا در صدور قطعنامه شورای امنیت

همچنین عبدالفتاح السیسی، رئیس‌جمهور مصر، تحرکات قاهره برای برقراری آتش‌بس میان رژیم صهیونیستی و فلسطینیان را تأیید کرد و گفت که تلاش‌ها برای این مهم در جریان است و ما تلاش می‌کنیم هر چه سریع‌تر آتش‌بس برقرار شود.

وی افزود: اکنون مهمترین کار این است که جلوی ادامه خشونت‌ها و کشتار را بگیریم تا زمانیکه آرامش در نوار غزه دوباره برقرار شود. رئیس‌جمهور مصر از جامعه جهانی خواست به قاهره در دستیابی به آتش‌بس و جلوگیری از کشتارها در این درگیری کمک کند. 

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha