سازمان همکاری اسلامی اقدامات اسرائیل را محکوم کرد
کد خبر: 3971916
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۲

سازمان همکاری اسلامی اقدامات اسرائیل را محکوم کرد

سازمان همکاری اسلامی در بیانیه‌ای خواستار اتخاذ تدابیری برای وادار کردن اسرائیل به انجام مسئولیت خود به عنوان یک نیروی اشغالگر شد که در این میان تضمین امنیت ساکنان فلسطینی اراضی اشغالی نیز یکی از این مسئولیت‌هاست.

 به گزارش ایکنا به نقل از اسکای نیوز عربی سازمان همکاری اسلامی امروز در جلسه فوق‌العاده خود که در سطح وزرای خارجه برگزار شد جامعه جهانی را به انجام مسئولیت‌های اجتماعی خود، فراخواند و خواستار اتخاذ تدابیری برای وادار کردن اسرائیل به انجام مسئولیت خود به عنوان یک نیروی اشغالگر شد که در این میان تضمین امنیت ساکنان فلسطینی اراضی اشغالی نیز یکی از این مسئولیت‌هاست.

 در بیانیه پایانی جلسه امروز که به منظور بررسی تجاوزات اسرائیل در سرزمین‌های فلسطینی برگزار شد، اقدامات وحشیانه این رژیم اشغالگر علیه ملت فلسطین، سرزمین و مقدسات این ملت، با شدیدترین عبارات محکوم شده و خواستار توقف کامل و فوری این تجاوزات شد که مردم بی‌گناه غیرنظامی و دارایی‌های آن‌ها را هدف گرفته است، اعمالی که نقض آشکار قوانین بنین‌المللی و قطعنامه‌های سازمان ملل درباره مسئله فلسطین است.

در این بیانیه، همچنین هشدار داده شده است که تداوم این تجاوزت و اقدامات تحریک‌کننده، امنیت و آرامش در منطقه و خارج از آن را به خطر خواهد انداخت.

امضاءکنندگان این بیانیه در ادامه اقدامات استعمارگرانه اسرائیل در تصرف زمین‌های فلسطینی به ویژه قدس شرقی، نابودی املاک فلسطینیان، واداشتن ساکنان فلسطینی به ترک منازل خود و ساخت شهرک‌ها در سرزمین‌های فلسطینی را محکوم کرده و این اقدامات را نقض آشکار قوانین بین‌المللی خواندند.

علاوه بر این اقدامات اسرائیل در محله شیخ جراح نیز محکوم و نقض آشکار منشور ملل متحد، قوانین بین‌المللی حقوق بشر، کنوانسیون چهارم ژنو و دیگر قطعنامه‌های سازمان ملل خوانده شده است.

 در پایان، رژیم اسرائیل مسئول کامل بحرانی شدن اوضاع در منطقه خواند شده است چرا که با جنایت‌های نظام‌مند خود علیه ملت فلسطین در تمامی اراضی اشغالی و همچنین تجاوز آشکار به نوار غزه و حملات وحشیانه علیه این منطقه منجر به کشته و زخمی شدن شمار زیادی از غیرنظامیان و همچنین نابودی زیرساخت‌های اساسی و ساختمان‌های مسکونی شده است.

 در بیانیه مذکور همچنین بر ضرورت حمایت بین‌المللی از ملت فلسطین با توجه به معیارهای بین‌المللی حقوق بشر تأکید و ناتوانی شورای امنیت در صدور قطعنامه‌ای برای حمایت از فلسطین نکوهش شده است.

در پایان نیز از تمام جامعه جهانی خواسته شده است به وظایف خود برای توقف تجاوز اسرائیل به سرزمین‌های فلسطین و مسئولیت‌های اجتماعی خود عمل کرده و تدابیری مهمی برای متوقف کردن تجاوزات اسرائیل اتخاذ کند؛ و تأکید شده است که اسرائیل باید به خاطر نقض قوانین بین‌المللی مجازات شود.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha