اعلام دوره‌های مجازی فرهنگسرای قرآن
کد خبر: 3971733
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۴

اعلام دوره‌های مجازی فرهنگسرای قرآن

دوره‌های آموزش مجازی شامل تجوید تخصصی، وقف و ابتدا و تربیت حفاظ از سوی فرهنگسرای قرآن برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا، دوره تربیت حفاظ از سوی فرهنگسرای قرآن با همکاری مؤسسه پیام غدیر تهران ویژه دانش‌آموزان متوسطه دوم به صورت رایگان در حال برگزاری است.

این دوره با استفاده از زیرساخت‌های آموزشی فرهنگسرا و در بستر قرآن‌لند با اعلام آمادگی مدارس شهرهای زنجان، بوانات فارس، شهریار و تهران در حال برپایی است. در این کلاس‌ها علاوه بر حفظ آیات جدید، بحث مرور، تمرین و تکرار و مباحثه دو نفری و گروهی در نظر گرفته شده است.

این همکاری با مؤسسه پیام غدیر از تابستان 99 آغاز شده است که حدود 40 نفر در سه ماه زمستان 99 حافظ جزء سی‌ام قرآن شدند و 37 نفر جزء یک را حفظ می‌کنند و گروهی از دانش‌آموزان طی این ایام حفظ جزء اول را با موفقیت سپری خواهند کرد.

فرهنگسرای قرآن در نظر دارد که در تابستان امسال و پس از فراغت دانش‌آموزان از امتحانات پایان سال تحصیلی این دوره را با حجم گسترده‌تری از دانش‌آموزان برگزار کند.

براساس این گزارش، کلاس تجوید تخصصی و کاربردی با تدریس محمدرضا پورزرگری، قاری و داور بین‌المللی کشورمان ویژه بانوان و آقایان قاری و حافظ ممتاز سراسر کشور، روزهای دوشنبه با محوریت نکات تخصصی تجوید و آموزش طرق منتخب روایت حفص از عاصم (شاطبی، مصباح و...)؛ بررسی قرائت‌های شرکت‌کننده در کلاس و تذکرات اشکال آنها، دوره وقف و ابتدای تخصصی با تدریس سعید رحمانی، داور و مدرس قرآن، همراه با اخذ آزمون ورودی توسط مدرس دوره، از دیگر فعالیت‌های آموزشی فرهنگسرای قرآن است.

همچنین دو دوره ویژه بانوان با عنوان دوره حفظ با تدریس زهرا صریحی‌نژاد با محوریت آموزش نکات اساسی حفظ و تفسیر و نکات آئین‌نامه‌ای به حفاظ، ویژه حافظان پنج جزء و دوره تجوید تخصصی با تدریس محبوبه کاتب ویژه قاریان و حافظان در بستر فضای مجازی(قرآن‌لند) برگزار می‌شود.

یادآور می‌شود، فرهنگسرای قرآن در خیابان قزوین، نرسیده به سه‌راه آذری، نبش خیابان شهید کاظمی قرار دارد و علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره‌های 3 -55775141 تماس بگیرند.

انتهای پیام
captcha