واکنش دبیرکل سازمان ملل به کشتار غیرنظامیان در غزه
کد خبر: 3971723
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۷

واکنش دبیرکل سازمان ملل به کشتار غیرنظامیان در غزه

دبیرکل سازمان ملل متحد در واکنش به حملات شدید اسراییل به غزه و کشتار غیرنظامیان به ابراز نگرانی بسنده و اعلام کرد به شدت ناراحت و مبهوت شده است.

به گزارش ایکنا به نقل از فرانس۲۴؛ دفتر آنتونیو گوترش اعلام کرد او از شنیدن حمله اسراییل به دفاتر خبرگزاری‌ها و همچنین تلفات غیرنظامیان فلسطینی در این حملات مبهوت و پریشان شده است.

این ابراز ناراحتی از سوی دبیرکل سازمان ملل متحد درحالی بیان می‌شود که اسرائیل بر شدت حملات هوایی خود به غزه افزوده و تنها در یک مورد ۱۰ عضو یک خانواده را کشته و برجی را که دفاتر خبرگزاری الجزیره و آسوشیتدپرس در آن بود، با خاک یکسان کرد.

استفان دوجاریک سخنگوی گوترش گفت: دبیرکل از اخبار مربوط به کشتار غیرنظامیان به ویژه قتل اعضای یک خانواده در اردوگاه الشاطی در غزه که در بین آنها کودک هم دیده می‌شوند و حمله به دفاتر خبرگزاری‌ها در بمباران‌های اسراییل به شدت مبهوت و ناراحت است.

دبیرکل از دو طرف می‌خواهد به حمله و کشتن غیرنظامیان و نیز هدف قرار دادن دفاتر خبری پایان دهند چون این کار برخلاف همه موازین بین‌المللی است.

ابراز نگرانی گوترش از تشدید درگیری‌ها در سرزمین‌های اشغالی درحالی است که شورای امنیت سازمان ملل پس از چند روز کشتار مردم فلسطین قرار است امروز یکشنبه تشکیل جلسه دهد. از سوی دیگر هادی عمرو، قائم‌مقام دستیار وزیر امور خارجه آمریکا در امور اسرائیل و فلسطین امروز قرار است با مقامات اسراییلی و فلسطینی دیدار کند.

انتهای پیام
captcha