تداوم حملات اسرائیل و پاسخ‌های مقاومت / تظاهرات حمایتی از فلسطین در جهان
کد خبر: 3971692
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۸
جدیدترین اخبار از تحولات فلسطین؛

تداوم حملات اسرائیل و پاسخ‌های مقاومت / تظاهرات حمایتی از فلسطین در جهان

با شدت گرفتن حملات اسرائیل، جنبش مقاومت فلسطین نیز در پاسخ بر شدت حملات خود افزوده است. امروز کشورهای مختلف جهان شاهد تظاهرات در دفاع از فلسطین بود و تلاشها برای محکومیت اسرائیل و توقف تجاوزات این رژیم به نوار غزه ادامه دارد.

به گزارش ایکنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین با تداوم درگیری‌ها رژیم صهیونیستی بر شدت حملات خود افزوده است.

حمله به برج‌های مسکونی و پاسخ مقاومت

در این میان مراکز زیادی از جمله برج‌های مسکونی، مراکز اداری و زیرساخت‌های نوار غزه از سوی جنگنده‌ها یا پهپادهای رژیم صهیونیستی مورد هجوم قرار گرفته است.

تداوم حملات اسرائیل و پاسخ‌های مقاومت / تظاهرات حمایتی از فلسطین در جهان

همچنین برج الجلاء که مقر رسانه‌ها و خبرگزاری‌های بین‌المللی مهمی از جمله الجزیره و رویترز بود نیز از سوی اسرائیل هدف قرار گرفته و با خاک یکسان شد.

این حملات سبب شده است تا تعداد شهدای فلسطینی به 139 شهید برسد که شامل 39 کودک و 22 زن بوده است بنا بر اعلام منابع بیمارستانی تا کنون 1000 نفر نیز در حملات اسرائیل مجروح شده‌اند که حال برخی از آن‌ها وخیم گزارش شده است.

رژیم صهیونیستی به بمباران منازل مسکونی و زیرساخت‌ها ادامه می‌دهد و برج مشتهی در غرب نوار غزه از سوی اسرائیل هدف قرار داده شده است. همچنین اخباری از حمله به چند خودرو غیرنظامی در مناطق مختلف نوار غزه گزارش شده است.

تداوم حملات اسرائیل و پاسخ‌های مقاومت / تظاهرات حمایتی از فلسطین در جهان

 در مقابل، گردان‌های قسام در پاسخ به حملات اسرائیل به برج‌های مسکونی و زیرساخت‌ها در نوار غزه، شهرهای تل‌آویو، عسقلان، اشکول، سدیروت، رمات غان در حومه تل‌آویو و شهرک‌های صهیونیستی حاشیه نوار غزه را موشک‌باران کرد، صدای آژیر خطر در این مناطق قطع نمی‌شود و در شهرهایی مانند عسقلان مقامات اسرائیل از مردم خواسته‌اند تا اطلاع ثانوی در پناهگاه‌ها بمانند.

برگزاری تظاهرات در حمایت از فلسطین در سراسر جهان

با افزایش حملات اسرائیل به نوار غزه تظاهرات متعددی در مناطق مختلف جهان در حمایت از فلسطین و مقاومت صورت گرفت.

به گزارش الجزیره هزاران نفر در مرزهای اردن و لبنان در حمایت از مردم فلسطین تجمع کرده و با سردادن شعارهایی از آمادگی خود برای ورود به سرزمین‌های اشغالی و گذشتن از مرزها خبر دادند.

تداوم حملات اسرائیل و پاسخ‌های مقاومت / تظاهرات حمایتی از فلسطین در جهان

شهرهای نیویورک، لندن، پاریس و بغداد نیز شاهد برگزاری راهپیمایی و تجمع‌های مختلف در حمایت از مردم فلسطین و محکومیت اسرائیل بودند. پیش‌تر مقامات فرانسوی برگزاری تظاهرات در حمایت از فلسطین و محکومیت اسرائیل را ممنوع اعلام کرده بودند اما امروز تظاهراتی به منظور محکومیت اسرائیل برگزار شد که پلیس فرانسه به منظور پراکنده کردن تظاهرکنندگان اقدام به استفاده از ماشین‌های آب‌پاش و شلیک گاز اشک‌آور کردند. آلمان، اسپانیا، استرالیا نیز شاهد برگزاری تظاهرات در حمایت از مردم فلسطین بودند.

 در کشورهای عربی بزرگ‌ترین تظاهرات علیه اسرائیل در عراق و شهر بغداد صورت گرفت، در تونس نیز تظاهرات بزرگی در حمایت از مردم فلسطین برگزار شد.

 تحرکات جهانی برای توقف درگیری‌ها

در واکنش به اقدامات اسرائیل، تحرکات زیادی در سطح جهان به منظور توقف تجاوز اسرائیل و محکومیت اقدامات این کشور صورت گرفته است.

به گزارش الجزیره مالزی و اندونزی امروز از شورای امنیت سازمان ملل خواستند تا به منظور نجات جان فلسطینیان هرچه سریع‌تر مداخله و اقدامات اسرائیل را متوقف کند.

تداوم حملات اسرائیل و پاسخ‌های مقاومت / تظاهرات حمایتی از فلسطین در جهان

شب گذشته، هادی عمرو، نماینده آمریکا و دستیار معاون وزیر خارجه در امور اسرائیل و فلسطین وارد اسرائیل شد تا پیش از جلسه روز یکشنبه شورای امنیت درباره فلسطین با مسئولین اسرائیلی بحث و گفت‌وگو کند. جلسه پیشین شورای امنیت به دلیل مخالفت آمریکا منجر به صدور قطعنامه‌ای نشد.

 مصر و سعودی نیز در گفت‌وگوی تلفنی میان وزرای خارجه دو کشور خواهان کاهش درگیری‌ها در منطقه و برقراری آتش‌بس فوری شدند. وزیر خارجه اردن نیز با محکومیت اقدامات غیرقانونی اسرائیل مسئولیت تنش‌های اخیر را متوجه این رژیم دانست.

 وزیر خارجه ترکیه و وزیر حقوق بشر پاکستان نیز با محکوم کردن اقدامات اسرائیل خواهان پایان دادن هرچه سریع‌تر به تجاوز و اقدامات جنایت‌کارانه از سوی اسرائیل شدند.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha