برگزاری مراسم هفتاد و سومین سالگرد روز نکبت در فلسطین + فیلم
کد خبر: 3971691
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۶

برگزاری مراسم هفتاد و سومین سالگرد روز نکبت در فلسطین + فیلم

در هفتاد و سومین سالگرد روز نکبت و در شرایطی که مناطق مختلف فلسطین زیر بمباران و گلوله‌باران ارتش رژیم صهیونیستی قرار دارد، صدها نفر از مردم این کشور، مراسم یادبود این روز تاریخی را برگزار کردند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از روسیاالیوم، امروز شنبه، در هفتاد و سومین سالروز نکبت که منجر به آوارگی ده‌ها هزار فلسطینی از خانه‌های آنها شد، به مدت 73 ثانیه آژیرها در شهرهای مختلف فلسطین به صدا درآمدند.

همچنین از مناره‌های مساجد، بانگ تکبیر طنین‌انداز شد و زنگ‌های کلیساها به صدا درآمد. ایستگاه‌های تلویزیونی و رادیویی محلی نیز برنامه‌های خود را به یادبود این روز اختصاص دادند.

یاد و خاطره این روز معمولاً با تجمعات و مراسم گروهی گرامی داشته می‌شود، اما امسال شیوع کرونا مانع برگزاری اجتماعات این روز شد. در عوض، فلسطینیان از طریق رسانه‌های اجتماعی در یادبود این روز فعال بودند.

امروز راهپیمایی بزرگی باحضور رهبران جناح‌های فلسطینی در ورودی شمالی شهر البیره، از مرکز رام‌الله که در آن یک ایست بازرسی نظامی اسرائیل واقع شده، آغاز شد. فلسطینیان فراخوانی را برای راهپیمایی در شهرهای فلسطین در کرانه باختری و رفتن به سمت ایست بازرسی‌های اسرائیل اعلام کردند.

در 15 ماه می هر سال، فلسطینی‌ها روز موسوم به نکبت را گرامی دارند. در سال 1948، جنبش صهیونیستی با حمایت انگلیس، بر قسمت عمده فلسطین مسلط شد و تشکیل رژیم صهیونیستی را اعلام کرد.

در طی حوادث آن سال، دست کم ده هزار فلسطینی قتل عام شدند و هزاران نفر در شهرها و روستاها از خانه‌های خود بیرون رانده شدند.

انتهای پیام
captcha