پلیس آمریکا در جستجوی عامل تخریب یک مسجد در نیویورک
کد خبر: 3971639
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۰

پلیس آمریکا در جستجوی عامل تخریب یک مسجد در نیویورک

پلیس نیویورک اعلام کرد: در جستجوی عامل تخریب یک مسجد است که همزمان با روز عید فطر، شعاری علیه فلسطین روی دیوارهای آن نوشته بود.

به گزارش ایکنا به نقل از سی ان ان، پلیس شهر نیویورک در حال جستجوی شخصی است که در یکی از مقدس‌رین روزهای دینی مسلمانان بر روی دیوارهای مسجدی در منطقه بروکلین شعار ضد فلسطینی نوشت.

مسلمانان در محله Sheepshead Bay اوایل روز پنجشنبه، 23 اردیبهشت هنگامی که برای برگزاری نماز عید به مسجد و مرکز اسلامی طیبه رسیدند، مشاهده کردند با اسپری روی دیوارهای آن شعار «مرگ بر فلسطین» نوشته شده است.

کارآگاه آرلین مونیز به سی ان ان گفت که این دیوار‌نویسی بلافاصله به پلیس گزارش شد و گروه ویژه جرایم نفرت پلیس نیویورک در حال تحقیق بر روی این حادثه است. به گفته کارآگاه آنت شلتون، هیچ خسارت مالی دیگری گزارش نشده و عامل این اقدام هنوز پیدا نشده است.

محمد یونس، امام این مسجد گفت که او از این دیوارنوشته‌ها شوکه شده است و نمی‌تواند بفهمد چرا کسی می‌تواند یک جامعه کوچک را هدف قرار دهد. یونس به سی ان ان گفت: ما به کسی آسیب نرسانده‌ایم؛ هیچ مشکلی با کسی نداریم و با آرامش در کنار جامعه یهودی زندگی می‌کنیم.

وی افزود: ما به هیچ كسی آزار نرسانده‌ایم و هیچ دلیلی برای هدف قرار دادن مسجدمان خصوصاً در ایام عید وجود ندارد.

این خرابکاری در زمان افزایش تنش و خشونت اسرائیل علیه فلسطینیان صورت گرفت که ناشی از اخراج برنامه‌ریزی شده جمعی از خانواده‌های فلسطینی از محله شیخ جراح در قدس بود.

بیشتر کسانی که به این مسجد می‌روند، پاکستانی‌تبار هستنداما یونس گفت که آنها از نزدیک تحولات فلسطین را دنبال می‌کنند. یونس گفت: ما برای خواهران و برادران فلسطینی خود دعا می‌کنیم. می‌بینیم که چه اتفاقی برای آنها می‌افتد. ظلمی را که با آن روبه‌رو هستند، می‌بینیم و همیشه برای آنها دعا می‌کنیم.

بیل دی بلازیو، شهردار نیویورک روز پنجشنبه در توئیتر خود این اقدام خرابکارانه را محکوم کرد. وی گفت: این یک اقدام حقیرانه است. عید لحظه‌ای برای جشن صلح، گردهمایی و خانواده است. حمله به مسجد حمله به همه نیویورکی‌ها است.

شورای رهبری اسلامی نیویورک(ILCNY)، که نماینده مساجد در سراسر ایالت است و شعبه نیویورک شورای روابط آمریکایی - اسلامی (CAIR) از مقامات ایالتی و فدرال خواسته‌اند که این حادثه را بررسی کنند.

بر اساس آمار جرایم نفرت سال 2019  که اف بی آی منتشر کرده، 20 درصد از حوادث جنایی در این سال، ناشی از تعصب و بی‌احترامی به ادیان و تقریباً 13 درصد از این حوادث، ناشی از تعصب ضد اسلامی بوده است. 

انتهای پیام
captcha