تأثیر مباحث دوره دانشجومعلم قرآن در ارتباطات اجتماعی
کد خبر: 3971544
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۹
محمدی‌نسب بیان کرد:

تأثیر مباحث دوره دانشجومعلم قرآن در ارتباطات اجتماعی

دانشجوی شرکت‌کننده در دوره دانشجومعلم قرآن کریم با بیان اینکه از مزایای مطلوب این دوره افزایش اعتماد به نفس شرکت‌کنندگان بود، گفت: همچنین تمارین‌ این دوره نسبت به دانشگاه بسیار بیشتر بود.

تأثیر مباحث دوره دانشجومعلم قرآن در ارتباطات اجتماعیسیده‌حنانه محمدی‌نسب، دانشجوی رشته علوم و معارف قرآن کریم دانشکده علوم قرآنی میبد در گفت‌وگو با ایکنا، در رابطه با حضورش در دوره آموزشی دانشجومعلم سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور گفت: در این دوره، آموزش‌هایی نظیر روان‌خوانی، فصیح‌خوانی و ... ارائه شد، یکی از اساتید، خانم قدیانی، هم از نظر روش تدریس و هم از نظر اخلاق، نمره خیلی بالایی داشتند.

محمدی‌نسب که بیست سال سن دارد و در روستای «باز» از توابع شهرستان تفت استان یزد زندگی می‌کند، در پاسخ به این سؤال که برپایی این دوره‌ها را چقدر مفید می‌دانید و اینکه تا چه حد این دوره به اهداف آموزشی خود دست یافته است؟ بیان کرد: بسیار زیاد. در این زمانه‌ای که قرآن در حال محو شدن از یادهاست، این دوره عالی بود، با اینکه در دانشگاه با مباحث تجویدی آشنا شده بودم، ولی به نظرم این دوره به ویژه روش تدریس استاد داود تک‌فلاح عالی بود.

این دانشجوی علوم قرآنی درباره تفاوت این دوره با دروس دانشگاه بیان کرد: در دانشگاه ادای صحیح مخارج حروف را آموزش می‌دهند، ولی اینجا به ما گفتند که فصیح‌خوانی یا ادغام و الف مدی چیست؟ اینها برای فردی که می‌خواهد قرآن بخواند از واجبات است، همچنین تمرین‌هایی که در این کلاس‌ها داشتیم نسبت به دانشگاه خیلی بیشتر بود. تکرار و تمرین در این دوره‌ها یکی از مزایای آن بود.

وی با اشاره به تأثیر دوره در حوزه فردی و اجتماعی و اینکه چقدر منجر به ایجاد انگیزه شده است؟ گفت: تا قبل از این کلاس، حتی در کلاس‌های آنلاین دانشگاه در مباحث کلاس با اساتید کمتر وارد بحث و گفت‌وگو می‌شدم در صورتی که الان اعتماد به نفسم افزایش پیدا کرده و به هنگام تدریس‌های آنلاین چندین بار با اساتید صحبت می‌کنم و انگیزه‌ام برای ادامه این فعالیت بسیار افزایش پیدا کرده است. انتظار دارم این دوره تداوم داشته باشد.

محمدی‌نسب ادامه داد: تشویق‌های اساتید باعث این اعتماد به نفس شد. گاهی استادها ترس و نگرانی به انسان منتقل می‌کنند و اینکه اگر نتوانی جواب درست را بدهی، نمره‌ای کسر می‌شود، ولی در این کلاس این گونه نبود، استاد قدیانی حتی اگر ما اشتباهی هم داشتیم، آن را با مهربانی آموزش می‌داد و طوری برخورد نمی‌کرد که فرد جلوی دوستانش خجالت‌زده شود.

وی در رابطه با چگونگی اجرای این طرح از سوی سازمان قرآنی دانشگاهیان و زمان اجرایی آن نیز عنوان کرد: همه چیز عالی بود به ویژه اینکه هر سؤالی را در اسرع وقت پاسخ می‌دادند، فقط سامانه‌ای که کلاس‌ها در بستر آن تشکیل می‌شد، در برخی دقایق با قطعی مواجه می‌شد، البته این قطعی ممکن است از مشکلات زیرساخت اینترنت روستا است.

انتهای پیام
captcha