محفل قرآن در منطقه پدافندهوایی شهدای سوباشی برگزار شد
کد خبر: 3971327
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۰

محفل قرآن در منطقه پدافندهوایی شهدای سوباشی برگزار شد

محفل انس با قرآن، 22 اردیبهشت‌ماه به مناسبت وداع با ماه مبارک رمضان در منطقه پدافندهوایی شهدای سوباشی برگزار شد.

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی نیروی پدافند هوایی، محفل انس با قرآن کریم، 22 اردیبهشت‌ماه به مناسبت وداع با ماه مبارک رمضان با حضور فرماندهان، مسئولان و کارکنان منطقه پدافندهوایی شهدای سوباشی و گروه شهید اقبالپور همدان در سالن اجتماعات منطقه برگزار شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام الفتی، رئیس عقیدتی ـ سیاسی منطقه پدافندهوایی شهدای سوباشی با اشاره به فرمایش امام حسن(ع) «إنَّ اللّهَ جَعَلَ شَهْرَ رَمَضانَ مِضْماراً لِخَلْقِهِ، فَیَسْتَبِقُونَ فیهِ بِطاعَتِهِ إِلى مَرْضاتِهِ، فَسَبَقَ قَوْمٌ فَفَازُوا، وَ قَصَّرَ آخَرُونَ فَخابُوا؛ خداوند متعال ماه رمضان را براى بندگان خود میدان مسابقه قرار داد. پس عده اى در آن ماه با اطاعت و عبادت به سعادت و خوشنودى الهى از یكدیگر سبقت خواهند گرفت و گروهى از روى بى توجهى و سهل انگارى خسارت و ضرر مى‌کنند»، گفت: در این مسابقه همه‌ بندگان خدا شرکت کردند که بعضی خوشحال هستند که امنیت آخروی را بدست آوردند و بعضی‌ها ناراحتند که امنیت آخروی را از دست داده‌اند.

وی افزود: در روایات اسلامی، رمضان به عنوان ماهی معرفی شده است که ابتدایش رحمت، میانه‌اش مغفرت و پایانش آزادی از آتش جهنم است و تصریح شده است که درهای آسمان در اولین شب ماه رمضان گشوده می‌شوند و تا آخرین شب بسته نمی‌شوند؛ ماهی که خداوند در آن حسنات را می‌افزاید و گناهان را پاک می‌کند.

ارسالی/// محفل قرآن در منطقه پدافندهوایی شهدای سوباشی برگزار شد

الفتی ادامه داد: کمّیت، در تأثیر بخشی اذکار و ادعیه و به طور مطلق در ملکه شدن روح عمل صالح در نهاد آدمی مهم است اما مهمتر از آن، اهتمام ورزیدن به احسنیت و کیفیت نفس عمل صالح است که خداوند در قرآن از آن با کلمه «احسن عملا» یاد کرده است. بنابراین، آنچه دین مقدس اسلام به آن اهمیت می‌دهد، عمق عمل است؛ به همین لحاظ اسلام هیچ گاه توصیه به کثرت و کمیت عمل نمی‌کند، بلکه پیوسته توصیه به کیفیت و چگونگی آن می‌نماید؛ قرآن مجید در این رابطه می‌فرماید: «لِیَبْلُوَكُمْ ایُّكُمْ احْسَنُ عَمَلًا».

در پایان این مراسم از فعالان کلاس‌های قرآنی که به صورت مجازی برگزار شده بود، تقدیر شد.

انتهای پیام
captcha