افطاری متفاوت در مرز / چراغ‌های نگهبانی هیچ‌گاه خاموش نمی‌شوند
کد خبر: 3971118
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۱

افطاری متفاوت در مرز / چراغ‌های نگهبانی هیچ‌گاه خاموش نمی‌شوند

نقطه صفر مرزی با افغانستان، همانجایی است که مرزبانان غیور ایران اسلامی در حال نگهبانی و حراست از ایران هستند و حتی با زبان روزه این حراست را ادامه می‌‌دهند چراکه معتقدند چراغ امنیت هیچ‌گاه نباید خاموش شود.

مرزبانان وطن همواره و در همه حال مجریان بی‌بدیل امنیت بوده‌اند، سربازانی که خود را فدای امنیت و آسایش مردم کرده و دقیقه‌ای چشم از مرز برنمی‌دارند تا متجاوزی خاک ایران را درنوردد و یا صدای بمبی گوش کودکان را کر نکند.

به نقطه صفر مرزی در مرز ایران و افغانستان می‌رویم. زندگی در اینجا به دور از تمام استرس‌ها ادامه دارد و با اینکه در روزهای گذشته شاهد حملات تروریستی در افغانستان که چند کیلومتری خراسان‌جنوبی است، بودیم اما در این مکان در خراسان‌جنوبی هیچ اثری از ترس و وحشت دیده نمی شود.

مردم در این منطقه با خیال راحت و به دور از هیچ‌گونه ترسی روزگار می‌گذرانند، کشاورزی می‌کنند و آوای خوش خنده‌های کودکانه هیچ‌گاه قطع نمی‌شود. مردم خیالشان راحت است چراکه مرزبانانی دارند که هیچ‌گاه چشمانشان از مراقبت از مرز دور نمی‌شود.

پس از طی مسافتی در نوار مرزی و در میان بیابان‌های کویری خراسان‌جنوبی برجک‌های نگهبانی را می‌بینی که با فاصه از یکدیگر قرار داده شده‌اند و هریک شماره‌ای دارند. در هر برجک و پای هرکدام از برجک‌ها سربازانی آماده دفاع از حریم در حال نگهبانی هستند.

افطاری متفاوت در مرز / چراغ‌های نگهبانی هیچ‌گاه خاموش نمی‌شوند

سلامتی و امنیت؛ دو نعمت مهم 

یکی از مرزبانان در حال نگهبانی در برجک که تفنگ بر دوشش است به ایکنا از خراسان‌جنوبی می‌گوید: در این مرزها با زبان روزه خدمت می‌کنیم و خوشحالیم که امنیت را به مردم هدیه می‌دهیم.

وی با بیان اینکه رسول خدا(ص) فرمودند «ارزش دو نعمت از نظر مردم پوشيده است: امنيت و تندرستی»، افزود: این دو نعمت تا زمانی که از دست نروند اهمیت‌شان درک نخواهد شد.

این سرباز بیان کرد: حال که به‌دلیل کرونا سلامتی مردم مورد تهدید قرار گرفته است؛ ما نباید بگذاریم امنیت ذره‌ای خدشه‌دار شود؛ باید با تلاش امنیت را حفظ کنیم چراکه امنیت حافظ سلامت مردم است.

کوچک‌ترین تهدیدها را رصد می‌کنیم

سرباز دیگری که از کرمان در حال نگهبانی و پایش است نیز به ایکنا می‌گوید: وظیفه ما دیده‌بانی و پایش مرز است و کوچک‌ترین تهدیدها را رصد می‌کنیم.

وی افزود: اگر افرادی بخواهند به خاک ایران تجاوز کنند، با پاسخ سریع و سخت سربازان جان برکف مواجه خواهند شد چراکه چراغ‌های نگهبانی هیچ‌گاه در اینجا خاموش نمی‌شوند.

این سرباز وطن بیان کرد: تا زمانی که جوانان ایران این‌گونه عاشق خاک خود بوده و ایمان در قلب‌هایشان موج می‌زند، دشمن از ایران واهمه خواهد داشت.

وی اظهار کرد: حفظ امنیت و اقتدار ایران که در این سال‌ها حفظ شده است به آسانی نیست؛ بلکه خون‌هایی داده شده و افرادی از خود گذشته‌اند تا امنیت حاصل شده و ان‌شاءالله ادامه خواهد داشت.

این سرباز با بیان اینکه امروز می‌توانیم به جرئت بگوییم نقطه‌ای از مرز از چشمان مرزبانان دور نمی‌ماند و همواره آماده رصد و نگهبانی هستند، افزود: امیدواریم خداوند به برکت قلب پاک این جوانان، آرامش را به سراسر جهان عطا کند.

سخنمان به اینجا که رسید، وقت اذان می‌شود، سربازی بر بلندای دیوار پاسگاه اذان می‌‌گوید و سربازان در کنار فرمانده خود در پاسگاه نوار مرزی نماز را اقامه کرده و مشغول خوردن افطار شدند. چه زیبا بود اقامه نماز زیر پرچم پر از امنیت ایران و با لباس‌های خدمت.

در حالی که عده‌ای با فرمانده بر سر سفره افطار نشسته و افطار می‌کردند، عده‌ای هنوز در برجک‌های نگهبانی مشغول نگهبانی بودند.

سربازی که در حال افطار کردن بود، گفت: نگهبانی و پایش هیچ‌گاه در این مکان تعطیل نشده و نوبت به نوبت افطار می‌کنیم تا بتوانیم نگهبانی دقیق را در تمام لحظات داشته باشیم.

پس از افطار و سحر، ورزش برنامه روتین سربازان است تا به گفته خودشان ورزیده و سرحال در طول روز به پایش مرز بپردازند.

افطاری متفاوت در مرز / چراغ‌های نگهبانی هیچ‌گاه خاموش نمی‌شوند

امکانات خوبی برای پایش مرز در اختیار داریم

سرهنگ عزیزالله رضایی، فرمانده هنگ مرزی شهرستان نهبندان نیز در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی اظهار کرد: پایش مرز در این مکان تعطیل نمی‌شود و در تمام ساعات شبانه‌روز این خدمت ادامه دارد و نیروهای ما جوان و زبده هستند.

وی با بیان اینکه امروز جمهوری اسلامی از حیث نظامی بسیار خودکفا شده است، افزود: امکانات خوبی برای پایش مرز در اختیار داریم و کوچکترین تهدیدها را در لحظه خنثی می‌کنیم.

فرمانده هنگ مرزی شهرستان نهبندان یادآور شد: مردم بدانند کوچک‌ترین تحرکی از سوی دشمن با اقدام عاجل فرزندان ایران زمین مواجه شده و دقیقه‌‌ای چشم از مرز برنمی‌داریم چراکه مرز ایران را چون ناموس خود و این امر را ادامه راه شهدا می‌دانیم.

از پاسگاه و هنگ مرزی دور می‌شویم؛ صدای سکوت در بیابان‌های خراسان‌جنوبی درست در نقطه‌ای که چند کیلومتر آن طرف‌ترش جنگ و خونریزی بر مردم بی‌گناه تحمیل شده، طنین‌انداز شده و این همان صدای امنیت است.

انتهای پیام
captcha