محکومیت اقدام تروریستی در افغانستان از سوی جامعه اهل سنت خراسان‌جنوبی
کد خبر: 3971068
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۸

محکومیت اقدام تروریستی در افغانستان از سوی جامعه اهل سنت خراسان‌جنوبی

علما و جامعه اهل سنت خراسان‌جنوبی طی پیام‌هایی، حادثه تروریستی در افغانستان را محکوم کردند.

محکومیت اقدام تروریستی در افغانستان از سوی جامعه اهل سنت خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، ائمه جمعه اهل سنت خراسان‌جنوبی در محکومیت حادثه تروریستی در مدرسه دخترانه افغانستان پیام صادر کردند.

مولوی سیداحمد عبداللهی، امام‌جمعه اهل سنت درمیان در پیامی نوشت:

«بِسْمِ ٱللَّهِ ٱلرَّحْمَنِ ٱلرَّحِيم

خبر حمله تروریستی در مدرسه دخترانه سیدالشهدا کابل که منجر به شهادت ده‌ها تن از دانش‌آموزان بیگناه گردید و تعداد زیادی مجروح برجای گذاشت یک عمل وحشیانه و غیر انسانی است که قلب هر انسان با وجدان را به درد می‌آورد.

کسانی که از تکه تکه کردن انسان‌های بی‌گناه لذت می‌برند به هیچ یک از اصول دینی و انسانی پایبند نیستند.

در ایام پایانی ماه رحمت و ماه نزول قرآن، نسبت به فرزندان امت پیامبر رحمت(ص) چنین ظلمی را روا داشتن، هیچ سنخیتی با سیره پاک پیامبر اکرم(ص) ندارد و یقینا در راستای تأمین منافع دشمنان اسلام و به ویژه صهیونیست‌های غاصب می‌باشد. اینجانب این عمل بی‌رحمانه را محکوم نموده و برای خانواده‌های داغدار از خداوند صبر جمیل را آرزومندم.»

مولوی غلام حیدر فاروقی، مدیر حوزه علمیه الصدیق و امام‌جمعه اهل سنت بیرجند نیز فاجعه جانکاه تروریستی مدرسه دخترانه کابل را با صدور بیانیه‌ای محکوم کرد. متن بیانیه به این شرح است:

«بِسْمِ ٱللهِ ٱلرَّحْمنِ ٱلرَّحِیمِ

إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ 

حادثه دلخراش و جنایت هولناکی که در ماه مبارک رمضان، تعداد زیادی از دختران معصوم دانش‌آموز مدرسه کابل را به خاک و خون کشانید و باعث به شهادت رساندن ده‌ها تن و زخمی شدن بسیاری را در پی داشت، اقدام تروریستی و عملی مذموم و ناپسند است.

این حادثه دل هر انسان با وجدانی را جریحه دار و آکنده از غم و اندوه می‌کند. این عمل شوم، منفور و غیرانسانی هیچ جایگاهی در تعالیم دینی و اسلام ندارد.

از دولتمردان افغانستان و مجامع حقوق بشری  درخواست می‌شود در تأمین امنیت مردم افغانستان تدابیری بیندیشند تا از تکرار شدن چنین خشونت‌های وحشیانه و غیرانسانی جلوگیری شود و عاملان این حادثه دلخراش را مجازات کنند.

اینجانب این فاجعه دلخراش را به ملت شریف و مظلوم افغانستان به‌ویژه خانواده‌های داغدار تسلیت عرض می‌نمایم و از خداوند منان صبر و شکیبایی برای برای بازماندگان و شفای عاجل برای آسیب‌دیدگان مسئلت دارم.»

انتهای پیام
captcha