فطرت را با فراوانی مجالس ذکر پاک نگاه داریم + فیلم
کد خبر: 3970875
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۸
درس گفتار «هلال عید» / 3

فطرت را با فراوانی مجالس ذکر پاک نگاه داریم + فیلم

حجت‌الاسلام والمسلمین طالب حسین خزرجی با اشاره به این که با فراوانی طاعات، قرائت قرآن و مجالس ذکر می‌توان فطرت خود را پاک نگاه داریم، تصریح کرد: پیامبر(ص) مى‌فرماید: «علیکم بمجالس الذکر»، بنابراین مجالس ذکر انسان را به فطرت پاک و سلیم خود بازمی‌گرداند، اما مجالس شرک و نفاق، فطرت انسان را از مسیر درست منحرف می‌کند.

جمعه / فطرت را با فراوانی مجالس ذکر پاک نگاه داریم+ فیلم

به گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین طالب حسین خزرجی، رئیس مرکز اسلامی برزیل در سومین قسمت از سلسله درس‌گفتار «هلال عید» که به صورت ویدئوکلیپ برای ایکنا تهیه شده است، تصریح کرد: «کسی که می‌خواهد خیر و نیکی با خود به آن دنیا ببرد، باید در این دنیا از درس شیطان، درس ابلیس و نفس اماره برحذر باشد. از همین رو مجالس اهل شرک، اهل شک و اهل کفر انسان را از فطرت سلیم دور می‌کند».

در ادامه مشروح سومین قسمت از درس‌گفتار «هلال عید» به مناسبت حلول شوال و عید سعید فطر و به روایت رئیس مرکز اسلامی برزیل از نظر می‌گذرد:

«این فطرت عظیم متأثر از تأثیرات منفی و مثبت است؛ تأثیرات مثبت اینکه فطرت خود را با ایمان به خدا تقویت کنیم. گفتیم که رمضان ماه برخورداری از برکات، ماه ایمان و قرآن است. هیچ روزی یا ماهی نیست که مثل ماه رمضان اگر کسی در آن یک آیه بخواند، گویی ختم قرآن در ماه‌های دیگر کرده و خداوندی که خالق این ماه است، اینچنین قرار داده است.

بنابراین لازم است که در مقابل فشارهایی که در دنیا بر انسان وارد است، با فراوانی طاعات، فراوانی ذکر قرآن و فراوانی مجالس ذکر فطرت خود را پاک نگاه داریم. پیامبر(ص) مى‌فرماید: «علیکم بمجالس الذکر.» پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله) روزی با اصحاب خود برخورد کرد و فرمودند: «از ثمرات باغ‌های بهشت بهره گیرید». گفتند: «ای رسول خدا! باغ‌های بهشت کدامند؟» فرمودند: «مجالس ذکر خدا».

مجالس ذکر انسان را به فطرت پاک و سلیم خود بازمی‌گرداند، اما مجالس شرک و نفاق، مجالس توطئه‌چینی، مجالس ظالمان و مجالس مردمی که از خدا دوره شده‌اند این‌ها تأثیرات منفی دارد و فطرت انسان را از مسیر درست منحرف می‌کند.

اینکه در روایات ما هست که «حُبُّ الدنیا رأس کُلِّ خَطیئَهٍ» این یک واقعیتی است. کسی که می‌خواهد خیر و نیکی با خود به آن دنیا ببرد، باید در این دنیا از درس شیطان، درس ابلیس و نفس اماره برحذر باشد. از همین رو مجالس اهل شرک، اهل شک و اهل کفر، انسان را از فطرت سلیم دور می‌کند.

ما باید در این ماه صفات اخلاقی بزرگ و نکو را در خود تقویت کنیم. رمضان، ماه تقویت ایمان است از همین رو انسان وقتی از فطرت سلیم دور می‌شود، مشرک و ملحد می‌شود، در واقع ملحدشدن یک نتیجه و نه علت است، عواملی موجب مشرک شدن انسان می‌شود و آن دورشدن انسان از فطرت سلیم خود است از همین رو خداوند دوست دارد که ما همواره بر فضائل و خلقیات ارزشمند خود و ایمان خود و برکاتی که از ماه مبارک رمضان نصیبمان می‌شود، بیافزاییم.

در پایان از خداوند متعال می‌خواهم شما و ما را مورد رحمت خود قرار دهد و در حالی ما را از این دنیا ببرد که گناهانمان بخشوده و سعی و طاعاتمان مقبول درگاه حق قرار گیرد. و الحمدلله ربّ العالمین و الصّلاة و السّلام علی سیّدنا و نبیّنا ابی القاسم المصطفی محمّد و علی آله الاطیبین الاطهرین المنتجبین.

خبرنگار: الهام مؤذنی

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha