اقامه نماز عید فطر در 26 شهر خراسان‌جنوبی
کد خبر: 3970839
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۱

اقامه نماز عید فطر در 26 شهر خراسان‌جنوبی

مسئول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان‌جنوبی گفت: نماز عید سعید فطر در 26 شهر استان با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی و ترجیحا در فضای باز برگزار خواهد شد.

اقامه نماز عید فطر در 26 شهر خراسان‌جنوبیحجت‌الاسلام حامد شاه‌بیگی، مسئول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی، اظهار کرد: برای برگزاری نماز عید سعید فطر تابع مصوبات ستاد کرونا هستیم؛ همان‌گونه که تاکنون در برگزاری نمازهای جمعه نیز این امر را رعایت کرده‌ایم.

وی افزود: براساس مصوبات ستاد ملی کرونا، برگزاری نماز عید سعید فطر در شهرستان‌های با رنگ قرمز و نارنجی از نظر میزان شیوع در فضای باز مانعی ندارد و امکان برگزاری نماز عید فطر در شهرهای با وضعیت زرد و آبی نیز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با فاصله‌گذاری اجتماعی در مصلاها بلامانع خواهد بود.

مسئول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان‌جنوبی با بیان اینکه تمام اصول رعایت می‌شود تا هم نماز عید بندگی اقامه شده و هم سلامت مردم به خطر نیفتد، اظهار کرد: از مردم می‌خواهیم وسایل شخصی از قبیل مهر و جانماز شخصی را برای اقامه نماز به همراه داشته و افرادی که بیماری زمینه‌ای داشته و یا علائم بیماری کرونا را دارند، از حضور برای اقامه نماز خودداری کنند.

شاه‌بیگی با بیان اینکه نباید از این حقیقت غافل شد که سلامت مردم در این شرایط یک حق‌‌الناس است که دین اسلام بسیار به آن تأکید ورزیده است، افزود: امسال نماز عید فطر در تمامی شهرستان‌ها و روستاها و مجموعا 26 شهر با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار خواهد  شد.

مسئول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان‌جنوبی بیان کرد: نماز عید فطر در مرکز استان به امامت نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی و در فضای باز مصلای المهدی(عج) بیرجند برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه همچنین شش گروه استهلال، عصر فردا برای رؤیت هلال شوال در خراسان‌جنوبی مستقر می‌شوند، یادآور شد: این گروه‌ها در شهرهای بیرجند، فردوس، بشرویه، طبس، سه قلعه و خضری دشت بیاض استقرار می‌یابند.

انتهای پیام
captcha