مرکز اسلامی جاکارتا حمله به مدرسه سیدالشهداء کابل را محکوم کرد
کد خبر: 3970686
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۳

مرکز اسلامی جاکارتا حمله به مدرسه سیدالشهداء کابل را محکوم کرد

مرکز اسلامی جاکارتا با صدور بیانیه‌ای حمله تروریستی به مدرسه سیدالشهداء در کابل و شهادت شمار زیادی از دانش‌آموزان دختر در این حمله را به شدت محکوم کرد.

به گزارش ایکنا؛ متن این بیانیه که نسخه‌ای از آن در اختیار ایکنا قرار گرفت، بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«انا لله و انا الیه راجعون»

جنایت وحشیانه و تروریستی مدرسه سید‌الشهداء در کابل و شهادت بيش از ٥٠ نفر و ‌مجروح‌شدن بیش از صد نفر از غیرنظامیان در این حادثه تلخ که اکثریت‌ آنها از دانش‌آموزان دختر بودند، موجب تأسف، تأثر و تألم شدید شد.

امروزه تروریسم، چالش و تهدیدی بزرگ علیه امنیت و صلح در جهان و بر هم‌زننده نظم جهانی است که پهنه وسیعی از دنیا را در برگرفته است و متاسفانه به کرات شاهد چنین جنایات تروریستی و افراط‌‌‌‌گرایی‌های هستیم که نتیجه آن خسارات عظیم انسانی، ایجاد ناامنی و بی‌ثباتی و به وجود آمدن موانع بزرگ در پیشرفت این کشورهاست.

این جنایت و دیگر جنایات تروریستی مشابه هیچ تناسبی با مبانی ادیان الهی، اخلاق و وجدان انسانی ندارد، بلکه سوء استفاده از مقدسات ادیان و به وجود آوردن تنش، درگیری و جنگ در کشورها، به خصوص کشورهای اسلامی است و همگی در راستای منافع مبتنی بر فروش سلاح و به دست آوردن نفع و سود بیشتر و غارت سرمایه و منابع کشورهاست.

حمله به دانش‌آموزان مظلوم دبیرستانی که هدفی جز نجات و تعالی افغانستان و ساختن کشوری مقتدر و سربلند در سر نداشتند، نشان‌دهنده عجز و ناتوانی تروریسم در برابر اراده خلل‌ناپذیر ملت بزرگ و شریف افغانستانِ با فرهنگ و تمدن غنی اسلامی است.

مرکز اسلامی جاکارتا (ICC) ضمن محکوم‌کردن این اقدام تروریستی غیر انسانی، مراتب تسلیت و همدردی خود را با خانواده‌های شهدا و مجروحان این حادثه ناگوار و با دولت و ملت شریف افغانستان، جامعه علمی آن کشور و همچنین با برادران عزیز مهاجر افغانستانی مقیم اندونزی، اعلام می‌دارد و امیدوار است با همکاری تمام کشورهای اسلامی شاهد از بین‌رفتن تروریسم و افراط‌گرایی در سراسر جهان و همچنین تحکیم و تقویت صلح، ثبات و آرامش در جهان اسلام باشیم.

از خداوند متعال براى شهداى اين حادثه غم‌انگيز رحمت واسعه، مغفرت و رضوان الهی و براى مجروحان و آسيب‌ديدگان شفاى عاجل و برای بازماندگان صبر و اجر مسئلت می‌کنیم.

 عبدالمجید حکیم الهی، رئیس مرکز اسلامی جاکارتا

انتهای پیام
captcha