داستان حفظ قرآن دختر اندونزیایی کتاب می‌شود
کد خبر: 3970650
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۴

داستان حفظ قرآن دختر اندونزیایی کتاب می‌شود

«سوده ثابته» دختر نوجوان اندونزیایی است که از نخستین روزهای حیات خود یعنی از دوران جنینی با قرآن مأنوس شد.  

به گزارش ایکنا؛ به نقل از مصراوی، سوده ثابته، دختر نوجوان حافظ قرآن از اندونزی، درباره چگونگی آشنایی خود با قرآن کریم و مراحل حفظ قرآن خود می گوید که از نخستین روزهای زندگی و از زمانی که در شکم مادر بود، با قرآن آشنا شده است.
 
وی می‌گوید که مادرش در زمانی که او را باردار بود، به تلاوت قرآن با صوت بلند مداومت داشت و در همان زمان گویی به فرزندش محبت و عشق به آیات خدا را تلقین می‌کرد.
 
مادر سوده پس از ولادت دخترش به آرزویش جامه عمل پوشاند و با آموزش قرآن به فرزندش، در حفظ قرآن به او کمک به سزایی کرد به گونه‌ای که سوده در این زمینه می‌گوید: مادرم نقش مهمی در آموزش تلفظ حروف و قرائت و حفظ قرآن برای من داشت و در این مسیر همیشه مرا همراهی می‌کرد تا اینکه من به جایگاه خوبی در این رشته دست یافتم.
 
سوده در سن 7 سالگی توانست قرآن را به طور کامل حفظ کند و در این راه از روشی غیر معمول در اندونزی برای حفظ قرآن استفاده کرد. بدین ترتیب که هر صفحه از قرآن را بدون کمک دیگران، به تنهایی در خاطر سپرد تا بتواند سریعتر آن را حفظ کند.
 
سوده ثابته در مسابقات بین‌المللی حفظ قرآن پورت سعید مصر ویژه دختران، رتبه سوم را کسب کرد و در بسیاری از آزمون‌ها و مسابقات شرکت کرده و در مقابل هیئت داوران و دوربین‌های تلویزیون بارها تلاوت کرده است. او می‌گوید در این لحظات احساس نگرانی و اضطراب نداشتم زیرا زمانی که قرآن قرائت می‌کنم احساس آرامش و اطمینان دارم و به دنبال مفاهیم و اسرار آیات هستم.
 
ثابته برنامه‌های بسیاری برای آینده خود در نظر دارد و برنامه ریزی کرده است که کتابی درباره حفظ قرآن خود تألیف کند. وی عقیده دارد که تجربه خاصی در این زمینه داشته و داستان‌هایی درباره ارتباط خود و مادرش با قرآن کریم در ذهن دارد. او همچنین آرزو می‌کند که بتواند به قرائت‌های دهگانه مسلط شود و اسرار و مفاهیم قرآن را کشف کرده و به علم وقف و ابتدا نیز تسلط یابد.
انتهای پیام
captcha