محفل انس با قرآن در تیپ ١٧٧ نزاجا برگزار شد
کد خبر: 3970555
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۱

محفل انس با قرآن در تیپ ١٧٧ نزاجا برگزار شد

محفل انس با قرآن، صبح امروز، 20 اردیبهشت‌ماه در تیپ ١٧٧ متحرک هجومی نزاجا برگزار شد.

به گزارش ایکنا، همزمان با روزهای پایانی ماه مبارک رمضان و به منظور ایجاد انس و الفت کارکنان با مفاهیم قرآن کریم، محفل انس با قرآن، صبح امروز، 20 اردیبهشت‌ماه در  تیپ171متحرک نجومی نزاجا به صورت حضوری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.

این مراسم با تلاوت آیاتی از قرآن توسط قاریان مدعو نزاجا آغاز شد و سپس حجت‌الاسلام حسن رفیعی، رئیس عقیدتی ـ  سیایسی تیپ171به سخنرانی پرداخت و گفت: رمضان ماه بهار قرآن است و  قرآن، بهار قلب‌هاست همانطور که در نهج‌البلاغه آمده است «قرآن ربیع‌القلوب است» و همانا در این ماه بر ممارست بر تلاوت قرآن تأکید شده است، چراکه تلاوت قرآن، دل‌های انسان‌ را بهاری می‌کند.

وی قرآن را مهم‌ترین و کامل‌ترین کتاب آسمانی برای هدایت انسان به سوی کمال واقعی خواند و افزود: بنابر این تدبر در آیات کلام وحی لازم و ضروری است. فهم و تدبر در آیات این کتاب آسمانی بسیار مهم است، موضوعی که از ناحیه خود قرآن به آن سفارش شده است و هم از طرف ائمه معصومین(ع) بر آن تأکید بسیار شده است.

رفیعی بیان کرد: تدبر در قرآن یعنی تلاوت آیات قرآن و عبور از الفاظ آن و رسیدن به عمق معنا و پیام‌های آن. لازم است که مفاهیم و آموزه‌های قرآنی را در زندگی بکار گیریم تا به سعادت برسیم.

در ادامه این محفل، گروه تواشیح متشکل از سربازان وظیفه نزاجا به همخوانی قطعه‌ای از ادعیه ماه مبارک رمضان پرداختند.

انتهای پیام
captcha