انتشار فراخوان ارسال مقاله با محوریت «دادرسی و قضای اسلامی»
کد خبر: 3970383
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۳

انتشار فراخوان ارسال مقاله با محوریت «دادرسی و قضای اسلامی»

گروه مطالعات قضای اسلامی پژوهشگاه قوه قضاییه در راستای مأموریت محوله در سند تحول قضایی مبنی بر بازطراحی نظام دادرسی مبتنی بر الگوی قضای اسلامی، فراخوان ارسال مقاله با محوریت و موضوع «دادرسی و قضای اسلامی» را منتشر کرد.

به گزارش ایکنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پژوهشگاه قوه قضاییه، در سند تحول قضایی که دی ماه 1399 از سوی حجت‌الاسلام رئیسی، رئیس قوه قضاییه، ابلاغ شد، یکی از عوامل غیرمتقن بودن برخی آراء و تصمیمات قضایی، روزآمد نبودن بخش‌هایی از نظام‌ها و فرایندهای دادرسی متناسب با قضای اسلامی ذکر و به پژوهشگاه قوه قضاییه مأموریت داده شده، بازطراحی نظام دادرسی مبتنی بر الگوی قضای اسلامی با اصلاح قوانین و مقررات مرتبط را در دستور کار قرار دهد.

در همین راستا، گروه مطالعات قضای اسلامی، با همکاری مجله مطالعات فقه و حقوق اسلامی دانشگاه سمنان، ویژه‌نامه‌ای با محوریت دادرسی و قضای اسلامی، منتشر خواهد کرد که مقالات پذیرفته شده در این ویژه‌نامه به چاپ می‌رسد.

علاقمندان می‌توانند مقالات خود را در محورهای هفتگانه شامل مبانی و اصول دادرسی و قضای اسلامی، راهکارهای و راهبردهای تحقق قضای اسلامی در نظام قضایی جمهوری اسلامی ایران، آسیب‌شناسی نظام قضایی ایران مبتنی بر مبانی دادرسی اسلامی، نظام ادله اثبات در آینه قضای اسلامی، ساختار و تشکیلات قضایی، مطالعات رویکرد محور در تاریخ قضای اسلامی و قضای اسلامی در فقه مقارن، تألیف و ارسال کنند.

بر اساس اعلام گروه مطالعات قضای اسلامی، متقاضیان تا 15 خرداد ماه مهلت دارند چکیده‌های مقالات خود را به نشانی ایمیل fegh88@gmail.con ارسال کنند.

ارسالی//انتشار فراخوان ارسال مقاله با محوریت «دادرسی و قضای اسلامی»

انتهای پیام
captcha