شماره جدید «درس‌هایی از مکتب اسلام» منتشر شد
کد خبر: 3970275
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۳

شماره جدید «درس‌هایی از مکتب اسلام» منتشر شد

شماره جدید «درس‌هایی از مکتب اسلام» به صاحب‌امتیازی مؤسسه تعلیماتی و تحقیقاتی امام صادق(ع) منتشر شد.

به گزارش ایکنا، این شماره از «درس‌هایی از مکتب اسلام» حاوی مطالبی با عنوان فضای مجازی و رسالت پاسداران فرهنگ، خودشناسی؛ کلید خداشناسی، تجلیات انسان کامل، خداوند نگهبان قرآن است، سیره پیامبر در رفتار با مردم، تشیع؛ پیام‌آور انسان دوستی و جوانمردی، طلوع و افول سلسله بنی‌امیه، اسلام و مسلمانان پاکستان، تکفیر چالش اثر جدید، پاسخ به چهار پرسش تاریخی، افسردگی در سالمندی، از گوشه و کنار مطبوعات و خاطره‌ای از شیخ مفید است.

در بخشی از مطلبی با عنوان «خداوند نگهبان قرآن است» آمده است: یکی از امتیازات مهم و برجسته قرآن، مصون و محفوظ ماندن از تحریف و جابجایی و زیادی و نقصان است. آنچه که به عنوان قرآن میان ماست بدون کمی و زیادی همان است که بر پیامبر خدا نازل شده و به همان صورت دست نخورده باقی مانده و هیچ کس بر آن چیزی نیفزوده و چیزی کم نکرده است این مطلبی است که مسلمین از شیعه و سنی در آن اتفاق نظر دارند و اگر از افراد نادری از شیعه و سنی قول به تحریف نقل شده باشد به هیچ وجه اهمیت ندارد و خلاف مسلمات امت اسلامی است.

در قرآن آیات متعددی وجود دارد که از آنها استفاده می‌شود که قرآن هرگز قابل تحریف نیست و خداوند با قدرت کامل خود قرآن را از هرگونه تحریف و تغییری می‌کند. آیه «إِنَّا نَحْنُ نَزَّلْنَا الذِّكْرَ وَإِنَّا لَهُ لَحَافِظُونَ» (حجر/ 9)  از جمله این آیات است. این آیه پاسخ قاطعی است به کفار قریش که قرآن را مورد تمسخر قرار می‌دادند و پیامبر را به خاطر آن دیوانه می‌خواندند و منتظر بودند که پیامبر بمیرد و قرآن هم از میان برود.

در آیه 30 سوره مبارکه طور نیز آمده است: «أَمْ يَقُولُونَ شَاعِرٌ نَتَرَبَّصُ بِهِ رَيْبَ الْمَنُونِ؛ بلکه (کافران نادان) گویند: (محمّد) شاعری است ماهر و ما حادثه مرگ او را انتظار داریم» در آیه مورد بحث نیز خداوند با تأکید فراوان و با قاطعیت اعلام می‌کند که همانا قرآن را نازل کردیم و ما نگهبان آن هستیم و بدین گونه اعلام می‌کند که قرآن زوال ناپذیر است و همواره تحت مراقبت و حفظ خداوند است. این آیه به روشنی دلالت دارد که هیچ کس توانایی آن را ندارد که آیات قرآنی را تغییر دهد و در آن دست ببرد و تحریف کند.

یادآور می‌شود، «درس‌هایی از مکتب اسلام» ماهنامه‌ای دینی، اجتماعی و علمی است که سابقه‌ای ۵۴ ساله دارد و هم‌اکنون به صاحب‌امتیازی مؤسسه تعلیماتی و تحقیقاتی امام صادق(ع) و مدیرمسئولی فرج‌الله فرج‌اللهی منتشر می‌شود.

انتهای پیام
captcha