حقوق زن در غرب؛ ساختاری به ظاهر زیبا
کد خبر: 3969309
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۱
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی بیان کرد:

حقوق زن در غرب؛ ساختاری به ظاهر زیبا

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه حقوق زن در غرب ظاهر جذاب و زیبایی دارد، اما در بطن خود به زن بی‌حرمتی هدیه می‌دهد، گفت: خانه‌داری و امنیت، حسرت زن‌های غربی است؛ امری که در جامعه اسلامی ایران به‌عنوان یک مزیت مطرح می‌شود.

حقوق زن در غرب؛ ساختاری به ظاهر زیبا / زنانی که حسرت امنیت دارندحجت‌الاسلام احمد رضایی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی اظهار کرد: خداوند، به واسطه دمیدن روح خود در انسان، وی را بلندمرتبه ساخته است و انسان اگر مسیر خداوندی را بپیماید، به آنچه خداوند برای او تدارک دیده خواهد رسید و اگر غیر از این مسیر را برود به خسرانی جبران‌ناپذیر می‌رسد.

وی با بیان اینکه باید عوامل صعود که نتیجه‌اش سعادت است را شناسایی کنیم و از سویی موانع نیز شناسایی شوند، افزود: یکی از عواملی که در سعادت انسان نقش بسیار مهمی دارد حجاب است که اسلام برای آن آثار مهمی را ذکر می‌کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی ادامه داد: از جمله آثار و عوامل حجاب فردی می‌توان به استحکام خانواده، استواری جامعه، آرامش روانی رسالت جامعه و حفظ کرامت و بزرگی زن اشاره کرد.

رضایی اظهار کرد: همچنین جلوگیری از اهداف شوم دشمنان برای براندازی مفاهیم اسلام در جهان، افزایش جذابیت و زیبایی زن، عزت و سربلندی فرد محجبه، تأمین امنیت فردی زن و طهارت روح و کنترل غریزه از دیگر آثار است که با نگاهی به زندگی زنان غرب می‌توان دریافت که این افراد در جایی از مسیر زندگی به بن‌بستی برمی‌خورند که ناشی از عدم رعایت حجاب است.

وی بیان کرد: پوشش نه تنها از شخصیت زن نمی‌کاهد؛ بلکه او را مبدل به اسطوره‌ای می‌کند که در تابلوی زندگی نقش‌های بدیع و دلپذیری می‌آفریند و اجازه تعرض به او را نمی‌دهد.

رضایی با بیان اینکه پوشش به معنای منطقه ممنوعه در مقابل بیگانگان است، افزود: پوشش اعلام عشق انحصاری است و بیانگر ارزش بالا و گرانبهایی است که نشان می‌دهد زن ارزش زیادی دارد که چون طلا در پوشش پیچیده شده است.

وی افزود: پوشش از نظر اسلام نه فقط به عنوان یک حفاظ که جامعه را از ابتذال و تشنج جنسی باز می‌دارد، بلکه به مثابه یک ارزش والا و متعالی برای زن تشریح شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی بیان کرد: عدم رعایت پوشش اسلامی و عدم رعایت موازین از سوی زن خانواده بسیاری از موارد به طلاق منجر می‌شود، چراکه همسرش گاهی نمی‌تواند آثار زیبان‌بار عدم پوشش نامناسب بانویش را تحمل کند.

رضایی در بیان آثار و عوامل طلاق بر فرزندان، اظهار کرد: بروز شدید افسردگی و اضطراب، حسادت سوءظن و بدبینی به دیگران، فرار از منزل، ترک تحصیل و یا افت تحصیلی، ازدواج زودرس به‌ویژه دختران، ضعف اعتماد به نفس، احساس درماندگی و سرخوردگی، انزوای اجتماعی و گرایش به انحرافات اجتماعی و اجتماع‌ستیزی و دیگر آزاری و بروز انواع خشونت‌های اجتماعی از جمله این موارد است.

وی با اشاره به آثار و عوامل طلاق بر زنان نیز بیان کرد: مشکلات شدید اقتصادی و معیشتی برای ادامه زندگی، تن دادن به ازدواج‌های خارج از عرف و شرع و اجتماع، روی آوردن به آسیب‌هایی همچون قتل و خودکشی، گرایش به اعتیاد، مشکلات جنسی و روی آوردن به انحرافات جنسی و فساد اخلاقی، مشکلات ناشی از عدم حضانت فرزند، دلتنگی و ازدست دادن سلامت روانی، عدم آرامش روانی با وجود شغل و درآمد کافی برای زندگی نیز از جمله مشکلات است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی تصریح کرد: پس می‌بینیم که عدم رعایت موازین مورد قبول اسلام و عدم رعایت پوشش مناسب برای زنان تنها یک مسیر بدون اثر نیست، بلکه آسیب‌هایی را در پی دارد که همگی از همان علت منشأ می‌گیرند.

رضایی اظهار کرد: اینکه می‌بینیم در غرب و دنیای به اصطلاح مدرن زن با آسیب‌هایی روبرو می‌شود که ابتدا خود و سپس جامعه را دربر می‌گیرد، به این علت است که به معنای واقعی خلقتش به او توجه نشده، نهاد خانواده در غرب جایگاه والایی ندارد و یا به زن به عنوان یک ابزار نگاه می‌شود و زیبایی‌اش تنها برای لذت‌های زودگذر است.

وی یادآور شد: اسلام به هر چه خلقت خداوند است براساس نقش مهم خلقتش می‌نگرد؛ نقشی که باید برای انسان به‌عنوان اشرف مخلوقات قائل بود؛ نقشی که باید برای طبیعت در نظر گرفت و نقشی که این خلقت در برابر اجتماع دارد؛ به‌واسطه پررنگ بودن این نقش‌هاست که مخلوقات خداوند موجودیت می‌یابند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی بیان کرد: انسان خود به‌عنوان اشرف مخلوقات دارای ارزشی بیش از تمام مخلوقات است و در این میان زن به‌دلیل نقشی که در پرورش انسان‌های آینده دارد و اثرگذاری که از وی  برجای می‌ماند، ارزش والاتری دارد که باید قدر خودش را بداند؛ قدرشناسی که به درک بهتر جایگاه او در جامعه کمک خواهد کرد.

رضایی ادامه داد: غربی‌ها برخلاف ادعاهایی که دارند، بیشترین ضربه را به خانواده و زن زده‌اند، ضربه‌ای که آسیبش همواره همراه زن است، چراکه زن در غرب مورد بی‌حرمتی قرار گرفته و تنها به‌عنوان یک ابزار به وی نگریسته می‌شود.

وی با بیان اینکه آزادی در دنیای غرب به‌گونه‌ای تعبیر می‌شود، افزود: یکی از مصادیق ضایع کردن حقوق زن در غرب، ایجاد روابط آزاد وی با مردان است، روابطی که حقوق را ضایع کرده و به او به‌عنوان بنیان‌گذار خانواده توجه نمی‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی بیان کرد: خانه‌داری و امنیت، حسرت زن‌های غربی است؛ امری که در جامعه اسلامی ایران به عنوان یک مزیت مطرح می‌شود چراکه زن در اسلام حرمت خاصی دارد که این اصول شناخته شده در اسلام از بی‌احترامی افراد به او می‌کاهد؛ اصولی که قرن‌ها پیش توسط پیامبر(ص) به جامعه شناخته شد و اکنون نیاز هر جامعه‌ای است.

رضایی اظهار کرد: حقوق زن در غرب ظاهر جذاب و زیبایی دارد، اما در بطن خود به زن بی‌حرمتی هدیه می‌دهد، او را به سمت عدم پوشش سوق داده، از او ابزاری برای لذت ساخته و وی را روز به روز از آنچه که خداوند به او هدیه داده دورتر می‌کند.

وی بیان کرد: در مقابل زن در اسلام جایگاهی بس والا دارد که او را برای آخرت و دنیایی والاتر تربیت می‌کند و بر نقش وی بر سلامت اجتماعی و اخلاقی خانواده تأکید می‌ورزد؛ همانگونه که در زندگی حضرت زهرا(س) و ائمه به آن توجه شده و اینها می‌تواند الگویی برای زن در جامعه اسلامی باشد.

انتهای پیام
captcha