فعالیت 100 خادم افتخاری طی شب‌های قدر در بقاع متبرکه بیرجند
کد خبر: 3968863
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۴

فعالیت 100 خادم افتخاری طی شب‌های قدر در بقاع متبرکه بیرجند

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بیرجند از برگزاری مراسم شب‌های قدر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بقاع متبرکه این شهرستان خبر داد و گفت: بیش از صد نفر از خادمان افتخاری در امر خدمت‌رسانی و خدمتگزاری به زائران و شرکت‌کنندگان حضور دارند.

فعالیت 100 خادم افتخاری طی شب‌های قدر در بقاع متبرکه بیرجندبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام والمسلمین دادخدا خدایی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بیرجند، 12 اردیبهشت‌ماه با اشاره به فضیلت شب‌های قدر، اظهار کرد: شب قدر از پرفضیلت‌ترین ایام سال است که در دل بهترین ایام سال یعنی ماه مبارک رمضان قرار دارد.

وی افزود: امام صادق(ع) در بحث فضلیت شب‌های قدر می‌فرمایند «قَلبُ شَهرِ رَمَضانَ لَیلَةُ القَدرِ؛ قلب ماه رمضان، شب قدر است.»

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بیرجند بیان کرد: امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا و با رعایت شیوه‌نامه‌های سخت‌گیرانه در محوطه باز مساجد، تکایا، حسینیه‌ها و امامزادگان، مردم خداجوی از پیر و جوان و زن و مرد، دست به دعا بر‌می‌دارند و سرنوشت یک سال خود را رقم می‌زنند.

خدایی تصریح کرد: در شهرستان بیرجند باتوجه به محدودیت‌های کرونایی و برگزاری برنامه‌ها در فضای باز، تنها بقعه‌ای که ظرفیت برگزاری لیالی قدر را دارد امامزادگان باقریه(ع) است.

وی از برگزاری مراسم شب‌های قدر در بقاع متبرکه امامزاده سیدتاج‌الدین علی(ع)، امامزاده سیدمحمد(ع) و سیدزهرا(س) و سیدمرتضی(ع) روستای نوزاد در جوار امامزادگان با حضور مبلغان بومی در بقاع متبرکه و دو مبلغ اعزامی در امامزادگان باقریه(ع) و زندان مرکزی شهرستان بیرجند خبر داد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بیرجند با بیان اینکه مراسم محوری شب‌های قدر در محل امامزادگان باقریه(ع) برگزار می‌شود، یادآور شد: سخنرانان مراسم شب بیست و یکم حجت‌الاسلام حاجی‌زاده و شب بیست و سوم حجت‌الاسلام رضایی هستند.

خدایی با بیان اینکه شروع مراسم عزاداری در شب‌های قدر در امامزادگان باقریه(ع) از ساعت ۲۲:۳۰ خواهد بود، اظهار کرد: توزیع ماسک و مواد ضدعفونی در مراسم انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ضدعفونی فضا و افراد شرکت‌کننده انجام می‌شود، افزود: مراسم شب‌های قدر با رعایت پروتکل‌ها و فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار می‌شود. همچنین بیش از صد نفر از خادمان افتخاری در امر خدمت‌‌رسانی و خدمتگزاری به زائران و شرکت‌کنندگان حضور دارند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بیرجند به توزیع بسته‌های غذایی از محل موقوفات اشاره کرد و گفت: همچنین تاکنون ۵۲۰ بسته غذایی نیز در بین نیازمندان توزیع شده است.

انتهای پیام
captcha