هشدار مقام صهیونیست در زمینه بروز انتفاضه جدید در فلسطین اشغالی
کد خبر: 3968813
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۱:۲۱

هشدار مقام صهیونیست در زمینه بروز انتفاضه جدید در فلسطین اشغالی

ایهود اولمرت هشدار داد که وضع در سرزمین‌های اشغالی به حد انفجار رسیده است و اقدامات اسرائیل در نقض حقوق مردم فلسطین، راهی جز انتفاضه برای این مردم باقی نگذاشته است.

 به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره ایهود اولمرت، نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی، هشدار داد که در حال حاضر عوامل جدیدی وجود دارد که زمینه را برای آغاز انتفاضه فلسطینیان در اراضی اشغالی مستعد کرده است، وی هشدار داد که وضعیت در آستانه انفجار است.

 اولمرت در مقاله‌ای که در روزنامه معاریو اسرائیل چاپ شده است، نسبت به تداوم هدف قرار دادن مردم فلسطین و آسیب رساندن به آن‌ها به شکل متداوم و عمدی، هشدار داد. چرا که این عمل به تعبیر وی راهی جز انتفاضه برای مردم فلسطین در مقابله با این اقدامات باقی نگذاشته است.

هفته گذشته، میدان باب العامود در منطقه تاریخی شهر بیت‌المقدس شاهد برگزاری جشن‌هایی به مناسبت برچیده شدن موانع آهنی بود که نیروهای رژیم اشغالگر از ابتدای ماه رمضان در این منطقه قرار داده بودند.

جوانان فلسطینی برچیده شدن این موانع را، یک پیروزی بزرگ می‌انگارند که در نتیجه مقاومت آن‌ها در طی چندین روز در برابر نیروهای اشغالگر حاصل شده است. این درگیری‌ها منجر به دستگیری ده‌ها تن و مجروح شدن تعدادی از جوانان فلسطینی شد.

نوار غزه نیز در این روزها شاهد اوج‌گیری شرایط امنیتی بود و چندین راکت از این منطقه به سوی شهرک سدیروت شلیک شد که برخی از این راکت‌ها توسط سامانه گنبد آهنین رهگیری شد. صبحگاه روز دوشنبه هفته گذشته، ارتش اسرائیل اعلام کرد که دریای غزه تا اطلاع ثانوی به طور کامل بر روی صیادان فلسطینی بسته است. این اقدام پس از آن صورت گرفت که چندی پیش اسرائیل محدوده مجاز ماهیگیری را از 15 مایل دریایی به 9 مایل کاهش داده بود.

انتهای پیام
captcha