کوتاهی در فرآیند تعلیم و تربیت خطری بزرگ برای آیندگان است
کد خبر: 3968697
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۹

کوتاهی در فرآیند تعلیم و تربیت خطری بزرگ برای آیندگان است

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی گفت: از آنجا که هدف و غایت نظام تعلیم و تربیت در اسلام پرورش فطری انسان و هدایت او به قله‌های کمال است، از این رو هر نوع کوتاهی در این فرآیند خطرناک است.

کوتاهی در فرآیند تعلیم و تربیت، خطری بزرگ برای آیندگان استبه گزارش ایکنا، به نقل از اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی، صبح امروز، 12 اردیبهشت به‌مناسبت روز معلم، در دیدار با مدیرکل، اعضای بسج فرهنگیان، مسئولان بسیج دانش‌آموزی و معاونان اداره‌کل آمورش و پرورش خراسان‌جنوبی، تصریح کرد: در سیستم بشری چنانچه انسان‌هایی بیدار تربیت شوند، مزاحم شیاطین استعمارگر هستند.

وی با بیان اینکه روباه صفتان شیطان صفت، وجود مطهری‌ها را بر نمی‌تابند و حذفشان می‌کنند، بیان کرد: بر اساس اندیشه اسعمارگران، مطهری‌ها باید بمیرند تا شیاطین توانایی عرض اندام داشته باشند.

خطیب جمعه بیرجند لازمه تحقق آرمان‌های اسلام و انقلاب را تربیت انسان سالم، ماهر و توانمند دانست و تصریح کرد: این مربیان که هم خود به سمت قله‌های کمال حرکت می‌کنند و هم دست مربیان را گرفته و پا به پا به سمت این قله‌ها می‌برند از این‌رو باید گفت خوش به حال معلمانی که خود وارسته به مکارم اخلاق هستند و همچون شمع می‌سوزند تا چراغ راه دانش‌آموزان شوند تا ایشان راه گم نکنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه معلم در مسیر شناسایی، کشف، پرورش، هدایت و بالفعل درآوردن استعدادهای دانش‌آموزان، سختی‌های فراوانی را در زندگی فردی و اجتماعی خود تحمل می‌کند، اظهار کرد: معلمان این سامان در ایام سخت کرونا، بسیاری از سختی‌ها و مشقت‌ها را به جان خریدند تا لحظه‌ای فرایند آموزش و پرورش مختل نشود و تا پای جان نیز برای انجام رسالت و ادای تکلیف بر سراین پیمان ماندند.

وی از معلمان به‌عنوان پروش‌یافتگان مکتب نبوی و علوی یاد کرد و ادامه داد: تربیت انسان همانند احداث یک ساختمان نیازمند مهندسینی متعهد، ماهر و هنرمند است و چنانچه نقصی بر بنا و شخصیت بنای تربیت وارد شود مسئولیت متوجه مهندس آن است؛ از این‌رو است که گفته می‌شود یک نصحیت و کلام درست معلم سرنوشت دانش‌آموز و جامعه را عوض کرده و تغییر می‌دهد.

عبادی با بیان اینکه شهید مطهری به‌عنوان شاگرد مکتب علوی بود؛ با اشاره به سالروز ضربت خوردن حضرت علی(ع) در محراب عبادت، یادآور شد: بر اساس معانی استنباط شده از قرآن کریم، علی(ع) یک بشر عادی نسیت و مافوق آن است و شخصیت آن حضرت به معنای واقعی کلمه اسوه انسانیت است.

خطیب جمعه مرکز استان با بیان اینکه بشر گستاخ به اسوه‌های انسانی ظلم می‌کند، بیان کرد: علامه مطهری نیز انسانی است که تمام سعی و تلاشش تربیت انسان و رهایی نسل بشر از چنگ دیو جهل و هدایت ایشان به قله‌های علم و معرفت دینی و خدایی بود.

محمدعلی واقعی، مدیر کل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی نیز گفت: معلمان اسوه‌های صبر و ایثارند و شهید مطهری الگوی عملی برای تمام معلمین ایران زمین است.

وی اظهار کرد: معلم هنرمندی است که با سرانگشت تدبیر خود امید به آینده ای روشن را در دل دانش آموزان این سامان روشن می کند از این رو رسالتی بس حساس و خطیر معلمی دارد.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید مطهری، ایشان را الگوی همه خواند و افزود: رویکرد آموزش و پرورش خراسان جنوبی ترویج اندیشه های این شهید والا مقام و آشنایی  نسل امروز با سیره عملی این معلم شهید است.

مدیرکل آموزش و پروش خراسان‌جنوبی، با اشاره به راهیابی 151 دانش آموز استان به مرحله دوم المپیادعلمی دانش آموزان کشور، تصریح کرد: آموزش و پرورش خراسان جنوبی در حوزه پرورشی و فرهنگی موفق به کسب رتبه نخست کشور در شاخص های عمومی و اخصاصی این حوزه شده است.

به گفته واقعی، معلمین در فرآیند تعلیم و تربیت نسل امروز رسالتی خطیر بر دوش دارند و باید در این زمینه به شاخصه های تربیتی در کنار تحصیل توجه ویژه ای داشه باشند.

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی، با تأکید بر اینکه باید علم و اخلاق در کنار هم رشد یابد، یادآور شد:  باید نسلی مومن، متعهد، توانمند، ماهر  انقلابی تربیت کرده و تحویل جامعه دهیم تا در آینده ای نزدیک اداره کشور را به دست بگیرند.

انتهای پیام
captcha