کمک ۵۰۰ میلیونی رئیس‌جمهور به پیشران مشاغل خانگی جهاددانشگاهی
کد خبر: 3965447
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۸

کمک ۵۰۰ میلیونی رئیس‌جمهور به پیشران مشاغل خانگی جهاددانشگاهی

در دیدار رئیس‌جمهور با جمعی از فعالان حوزه زنان و خانواده با کمک ۵۰۰ میلیون تومانی به وجیهه محمودی، پیشران مشاغل خانگی جهاددانشگاهی در عرصه پوشاک موافقت شد.

حسن روحانی

به گزارش ایکنا، به نقل از معاونت آموزش و کارآفرینی جهاددانشگاهی، در دیدار رئیس‌جمهور با جمعی از فعالان حوزه زنان و خانواده با کمک ۵۰۰ میلیون تومانی به وجیهه محمودی، پیشران مشاغل خانگی جهاددانشگاهی در عرصه پوشاک موافقت شد.

بر این اساس، حسن روحانی، رئیس جمهور عصر روز گذشته، ۲۸ فروردین‌ماه، در دیدار جمعی از فعالان حوزه زنان و خانواده که به‌صورت محدود حضوری و ارتباط ویدئو کنفرانسی انجام شد با کمک ۵۰۰ میلیون تومانی به وجیهه محمودی پیشران مشاغل خانگی جهاددانشگاهی در عرصه پوشاک موافقت کرد.

رئیس‌جمهور با اشاره به ارائه بخشی از فعالیت زنان جامعه در بخش‌های مختلف گفت: یکی از معیار‌هایی که ما در دولت یازدهم و دوازدهم مدنظر قراردادیم، این بود که زنان، جوانان، اقوام و اقلیت‌های مذهبی بتوانند فرصت و شرایط فعالیت را در جامعه داشته باشند.

وی با بیان اینکه در همین جلسه دیدیم که خانم‌هایی که نقش‌آفرین و فعالند در صحنه‌های مختلف یا جزء شرکت‌های دانش‌بنیان هستند یا مدیر یک‌بخشی از شرکت‌های دانش‌بنیان هستند، گفت: خود شرکت‌های دانش‌بنیان خیلی به ما کمک کردند برای اینکه خانم‌ها بهتر بتوانند ظهور و بروز پیدا کنند خود این اقتصاد دیجیتال خیلی به ما کمک کرد که خانم‌ها راحت‌تر از توان و استعدادشان به‌خوبی استفاده کنند.
 
رئیس‌جمهور با بیان اینکه یک خانمی می‌تواند حتی در خانه باشد، در هر محلی باشد و با این امکانات فضای مجازی واقعاً فعال به معنی واقعی کلمه باشد، گفت: ما الان در این شرکت‌های دانش‌بنیان یا در این پردیس‌هایی که می‌رویم و بازدید می‌کنیم می‌بینیم خانم‌ها چه جور فعال هستند، دوشادوش مرد‌ها فعالیت می‌کنند.

روحانی در ادامه با اشاره به فعالیت خانم‌ها در کارخانه‌های نوآوری گفت: امروز می‌بینیم که هم معاونت زنان و خانواده و هم بخش‌های دیگر وزارتخانه‌های مختلف، کار ارزشمندی در این ۷، ۸ سال انجام دادند که ان‌شاءالله دولت بعدی هم همین راه و مسیر را ادامه خواهد داد و خیلی برای ما افتخارآمیز است که خانم‌ها در بخش مدیریت هم حضور پیدا کردند.
 
رئیس‌جمهور همچنین تأکید کرد: درخواست‌هایی که خانم‌ها در این جمع داشتند و موارد دیگری که معاونت امور زنان و خانواده مطلع است پیگیری شود که در حد توانمان انجام می‌دهیم.

یادآور می‌شود، وجیهه محمودی پیشران مشاغل خانگی جهاددانشگاهی در عرصه پوشاک که درخواست کمک ۵۰۰ میلیون تومانی او در این نشست مورد موافقت قرار گرفت، در اواخر سال ۱۳۹۸ به‌واسطه طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار که از سوی معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری در استان تهران اجرا می‌شود در شهر قدس توسط، جهاددانشگاهی وارد شبکه پیشرانان شد.

وجیهه محمودی نیز در این‌باره گفت: به‌واسطه دستورالعمل‌ها و راهنمای‌های معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری که توسط جهاددانشگاهی به ما داده شد، احساس کردم می‌توانم برای خود کسب‌وکار مستقل در حوزه لباس کودک راه‌اندازی کنم و افرادی هم در کسب‌وکارم استخدام کنم. در این زمینه مشاوره و آموزش‌های لازم در خصوص شبکه‌سازی، برندسازی، نحوه تأمین مواد اولیه ارزان‌قیمت (تجهیزات)، توسعه فروش محصولات، بسته‌بندی محصولات، تولید محصولات استاندارد از جهاددانشگاهی دریافت کردم.

وی افزود: در این راستا توانستم کسب‌وکار خود را خوشبختانه به کمک خدا و راهنمایی‌های معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری ایجاد کنم، برای این کار نیاز به نیروی انسانی داشتم، که در این خصوص جهاددانشگاهی ۴ نفر از زنان سرپرست خانوار در طرح مذکور که استعدادسنجی و توانمند شده بودند را به من معرفی کردند که آن‌ها آموزش‌های موردنظر را دریافت کردند والان در خانه‌هایشان برای من کار می‌کنند.

محمودی افزود: در حال حاضر ۲۰ نفر در این کسب‌وکار با من همکاری می‌کنند از این تعداد ۸ نفر در کارگاه کار می‌کنند و مابقی به‌صورت شغل خانگی در منازلشان کار انجام می‌دهند. از این تعداد ۱۲ نفر زن سرپرست خانوار هستند.

وی با اشاره به اینکه بازار فروش و عرضه محصولات ما بازار بزرگ تهران و خیابان جمهوری است، افزود: با توجه به اینکه دانش من در زمینه کسب‌وکار به‌ویژه در حوزه شبکه‌سازی و فروش و توسعه بازار افزایش پیدا کرده و هم‌اکنون بازار مناسبی برای محصولات خود دارم، اگر در زمینه سرمایه در گردش کمک‌هایی به من اعطا شود، توان این را دارم که تعداد افراد بیشتری را در شبکه خود به کار بگیرم و در آینده کسب‌وکار خودم را از محدوده جغرافیایی خود به سایر نقاط کشور گسترش بدهم.
انتهای پیام
captcha