آغاز فرایند دوره جدید جشنواره قرآنی دانشجویان وزارت علوم / اضافه شدن 3 بخش
کد خبر: 3965098
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۱:۰۲
رشید جعفرپور خبر داد:

آغاز فرایند دوره جدید جشنواره قرآنی دانشجویان وزارت علوم / اضافه شدن 3 بخش

رئیس اداره فعالیت‌های دینی و قرآنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به آغاز فرایند دوره جدید جشنواره قرآن و عترت دانشجویان وزارت علوم، گفت: ثبت نام برای شروع در جشنواره از ابتدای اردیبهشت ماه آغاز می‌شود.

آغاز فرایند دور جدید جشنواره قرآنی دانشجویان وزارت علوم / اضافه شدن سه بخش

رشید جعفرپور، رئیس اداره فعالیت‌های دینی و قرآنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، از آغاز فرایند سی‌وششمین دوره جشنواره قرآن و عترت دانشجویان وزارت علوم خبر داد و گفت: اگرچه هنوز تکلیف مرحله سی و پنجمین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور(به میزبانی وزارت بهداشت) به دلیل شیوع ویروس کرونا و مشخص نبودن شرایط این بیماری، مشخص نیست، اما به خاطر اینکه زمان را در جشنواره وزارت علوم از دست ندهیم، مجبور به آغاز فرایند دوره سی‌وششم هستیم.

وی افزود: بر همین اساس ثبت نام برای حضور در دوره جدید از ابتدای اردیبهشت‌ماه آغاز شده و این زمان تا زمان برگزاری جشنواره در رشته‌های مختلف ادامه دارد،‌ لذا مهلت زمان ثبت نام در بخش‌های مختلف متغیر خواهد بود.

جعفرپور اظهار کرد: در دوره سی‌وششم تمامی بخش‌ها و حتی بخش آوایی نیز بر مبنای ارسال فایل و ارسال اثر خواهد بود. در آوایی از دانشجویان خواسته شده تا با ضبط اجرای خود و ارسال آن برای دبیرخانه در جشنواره شرکت کنند.

جعفرپور با اشاره به اینکه از ابتدای اردیبهشت‌ماه اطلاع‌رسانی از طریق فضای مجازی در دانشگاه‌ها صورت خواهد گرفت، تصریح کرد: آیین‌نامه دوره جدید جشنواره به دانشگاه‌ها ابلاغ شده است. برای تدوین این آیین‌نامه جلسات متعددی برگزار شده تا محورهای بخش‌ها و رشته‌ها مشخص شود. علاوه بر این به مجموعه‌ها اعلام شده تا با هماهنگی دیگر دستگاه‌های دانشگاهی و متناسب با هر مرحله منابع را معرفی کنند.

رئیس اداره فعالیت‌های دینی و قرآنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مورد شروع فرایند اجرایی مراحل مختلف جشنواره نیز بیان کرد:‌ بر اساس آنچه که در آیین‌نامه مشخص شده، 20 تیرماه مرحله اول آزمون معارفی به صورت مجازی و همزمان در تمامی دانشگاه‌های وزارت علوم برگزار می‌شود.

وی گفت: بعد از پایان مرحله دانشگاهی و مشخص شدن برگزیدگان در بخش‌ها و رشته‌های مختلف،‌ مرحله سراسری در هفته دوم مهرماه برگزار می‌شود تا به این ترتیب دانشجویان برگزیده وزارت علوم در رشته‌های مختلف جشنواره قرآنی معرفی شوند. بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته مقرر شده است تا مرحله کشوری جشنواره به میزبانی دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شود.

رئیس اداره فعالیت‌های دینی و قرآنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به تغییرات اعمال شده در جشنواره سی و ششم اشاره کرد و گفت: امسال تغییراتی در بخش‌ها صورت گرفته است. علاوه بر بخش‌های آوایی، معارفی، پژوهشی، ادبی، هنری و فناوری که از ادوار گذشته وجود داشته است، در این دوره سه بخش نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه و نوآفرینی قرآنی نیز اضافه شده است. همچنین تعداد رشته‌ها از 35 رشته در ادوار گذشته به 40 رشته رسیده است.

جعفرپور با تأکید بر اینکه در دوره جدید توجه ویژه‌ای به بخش نهج‌البلاغه و نیز نوآفرینی قرآنی شده است، افزود: امیدوار هستیم بخش نوآفرینی قرآنی به لحاظ تولید محصولات و هم ایده قرآنی مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام
captcha