جمع خوانی‌های قرآن در ماه رمضان با جمعیت محدود و در فضای روباز برگزار شود
کد خبر: 3963498
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۶
استاندار خراسان‌جنوبی تاکید کرد:

جمع خوانی‌های قرآن در ماه رمضان با جمعیت محدود و در فضای روباز برگزار شود

استاندار خراسان‌جنوبی با تأکید به اینکه بر اساس مصوبات ستاد ملی، برگزاری تجمعات ممنوع است، به موضوع دوره‌های قرآن ایام رمضان اشاره کرد و گفت: جمع خوانی قرآن کریم در قالب یک برنامه تلویزیونی و با جمعیت محدود و در فضای روباز برگزار شود و مردم از طریق تلویزیون این مراسم را دنبال کنند.

جمع خوانی‌های قرآن در ماه رمضان با جمعیت محدود و در فضای روباز برگزار شودبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی،حمید ملانوری، استاندار خراسان‌جنوبی، امروز ۲۱ فروردین‌ماه در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا اظهار کرد: بنا به اعلام رنگ بندی‌های جدید، شهرستان های بیرجند، قاین و فردوس قرمز، سربیشه، نهبندان، درمیان، زیرکوه، بشرویه، طبس و سرایان نارنجی و خوسف زرد اعلام شده است.

وی با بیان اینکه از امروز و بر اساس مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا، محدودیت‌های ۱۰ روزه در کلیه شهرستان های استان اعمال می‌شود، تصریح کرد: طبق آخرین مصوبات جلسه ستاد ملی کرونا، حضور کارکنان دولت در محل کار و فعالیت اصناف، مراکز آموزشی، اماکن برگزاری مراسم آئینی، تالارها و ...محدود می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: تعطیلی تمامی مراکز آموزشی، اماکن برگزاری مراسم آئینی و تالارها و واحدهای صنفی باستثنای مشاغل گروه یک، ممنوعیت ورود خودروهای با پلاک غیر بومی و خروج خودروهای با پلاک  بومی، حضور یک سوم کارکنان دستگاه ها در مشاغل غیر ضروری و یک دوم در مشاغل ضروری طبق تصمیم مدیریت مجموعه و ممنوعیت تردد شبانه از ساعت ۲۲ (10 شب)تا ۳ صبح در شهرستان‌های بیرجند، فردوس و قاین از جمله این محدودیت‌ها است.

ملانوری یادآور شد: در هفت شهرستان سربیشه، نهبندان، درمیان، زیرکوه، بشرویه، طبس و سرایان که به رنگ نارنجی می باشند، محدودیت تردد خودروهای بومی و غیربومی، حضور دو سوم کارکنان ادارات در مشاغل ضروری و یک دوم در دستگاه های عادی و همچنین ممنوعيت تردد از ساعت ۲۲ تا ۳ صبح اعمال می‌شود.

وی درخصوص شهرستان خوسف که تنها شهرستان با رنگ زرد در استان است، گفت: در این منطقه، ضمن این که دو سوم کارکنان ادارات در محل کار حضور پیدا کنند، نماز جمعه با ۵۰ درصد جمعیت، نمازهای جماعت با ۵۰ درصد جمعیت در فضای باز و حدود ۳۰ تا ۵۰ نفر با فاصله ۴ مترمربع در محیط های بسته و مراسم آئینی با جمعیت ۳۰ تا ۵۰ نفر برگزار شود.

استاندار خراسان‌جنوبی با تأکید بر تعطیلی مراکز آموزشی در این ایام، خاطرنشان کرد: با عنایت به این که امتحانات دانش‌آموزان از 29 اردیبهشت آغاز شده و تا 22 خرداد ادامه خواهد یافت، برنامه آموزش و پرورش مبنی بر این است که امتحانات پایه‌های نهم و دوازدهم به شکل حضوری برگزار شود و برای بقیه موارد، تابع شرایط کشور هستیم.

ملانوری بر توجه ویژه آموزش و پرورش به بازماندگان از تحصیل و افرادی که در دسترسی به محتواهای آموزشی در فضای مجازی مشکل داشته اند، به جهت جبران عقب ماندگی های درسی، در این ایام پایان سال تأکید کرد.

وی با اشاره به نقش طرح شهید سلیمانی در مدیریت بیماری، ضمن تشکر از اقدامات سپاه، بسیج و دانشگاه علوم پزشکی اظهار کرد: تقاضای ما این است که این تلاش‌ها که منجر به مدیریت بیماری شده، در بیماریابی مؤثر بوده و خسارت ها را کاهش داده است، استمرار یابد.

استاندار خراسان‌جنوبی بیان کرد: تشدید نظارت‌ها در بحث ورود اتباع خارجی از سمت افغانستان و گرفتن تست به صورت رندمی از افرادی که گواهی سلامت دارند از اقداماتی است که دانشگاه علوم پزشکی با همکاری هلال احمر باید به طور ویژه در برنامه داشته باشد.

ملانوری از تسهیلات بانکی پرداخت شده به واحدهای آسیب دیده از کرونا اشاره کرد و گفت: بیش از 70 میلیارد تومان تسهیلات در این زمینه پرداخت شده و با عنایت به سقف 120 میلیارد تومانی تعریف شده برای استان، متقاضیان می‌توانند با تکمیل پرونده های مربوطه نسبت به دریافت این تسهیلات اقدام کنند.

وی بیان کرد: بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا، تسهیلات بانکی با سررسید سال 99 به مدت 6 ماه استمهال شد.

وی تصریح کرد: طبق تصمیم این ستاد، در آستانه ماه مبارک رمضان، بسته معیشتی ویژه دولت به حساب 60 میلیون نفر پرداخت می‌شود.

استاندار خراسان‌جنوبی قدردانی از اقدامات حوزه‌های متولی در جذب کمک‌های مؤمنانه طی 14 ماه گذشته، گفت: از ابتدای اجرای رزمایش کمک‌های مؤمنانه تا کنون، حجم کمک‌های نقدی مردم استان 205 میلیارد تومان بوده است.

ملانوری یادآور شد: با توجه به ادامه بیماری لازم است این اقدامات با کمک خیرین، نهادهای حمایتی، دستگاه‌های اجرایی و ...استمرار پیدا کند.

وی با تأکید به اینکه بر اساس مصوبات ستاد ملی، برگزاری تجمعات ممنوع است، به موضوع دوره‌های قرآن ایام رمضان اشاره کرد و گفت: جمع خوانی قرآن کریم در قالب یک برنامه تلویزیونی و با جمعیت محدود و در فضای روباز برگزار شود و مردم از طریق تلویزیون این مراسم را دنبال کنند.

ملانوری یادآور شد: باید تلاش شود در قالب مدیریت بومی و تصمیمات استانی، فضای موجود را مدیریت کنیم.

یادآور می‌شود؛ در این جلسه مدیران حاضر به طرح موضوع پرداختند و به این موارد هم اشاره شد که خراسان جنوبی جزو 12 استانی است که با شیب تند شیوع بیماری مواجه است. حضور گردشگران، تردد و اتراق مسافران گذری در برخی شهرها و مسافرت حجم زیادی از بومیان استان که ساکن دیگر مناطق بودند، بروز این موج گسترده را سبب شده است.

انتهای پیام
captcha