طلاق‌های زودهنگام در سایه گفت‌وگوهای مدرنیته / مسیر ازدواج را با شناخت درست آغاز کنیم
کد خبر: 3958344
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۷
پایان فصل مشترک / 10

طلاق‌های زودهنگام در سایه گفت‌وگوهای مدرنیته / مسیر ازدواج را با شناخت درست آغاز کنیم

دبیر ستاد ازدواج دانشجویی خراسان‌جنوبی گفت: طبق مشاهدات عدم شناخت درست و در نتیجه عدم انتخاب درست و مناسب، عامل اصلی طلاق‌های زودهنگام است و از سویی دیگر گفت‌وگوهای به اصلاح مدرنیته و با دوری از سنت‌ها پیش از ازدواج، زمینه‌ساز طلاق‌هاست.

عدم شناخت درست، زندگی که تلخ می‌شود و طلاقی که رخ می‌دهدحجت‌الاسلام سیدحسن سیدی، دبیر ستاد ازدواج دانشجویی خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی اظهار کرد: لازمه ازدواج مطلوب و درست، داشتن شناخت مناسب زوجین از یکدیگر است.

وی با بیان اینکه طبق آموزه‌های اسلام این شناخت قاعده و قانونی داشته و باید در چارچوب خاصی باشد، افزود: ازدواج علاوه بر مسئله فردی در بعد اجتماعی نیز تأثیرگذار است؛ بنابراین باید با شناخت ازدواج کرد تا به طلاق ختم نشود چراکه این طلاق نیز خود آسیب‌های فردی و اجتماعی دارد.


بیشتر بخوانید:


این مدرس حوزه و دانشگاه بیان کرد: چه خوب است که با عشق و علاقه وارد یک زندگی شویم و این امر برای ادامه پیدا کردن در ادامه زندگی به شناخت لازم از طرف مقابل بستگی دارد.

سیدی اظهار کرد: این شناخت با گفت‌وگو حاصل می‌شود که پایه اصلی گفت‌وگو نیز صداقت و پاکی در بیان واقعیات است، چراکه نداشتن صداقت در ادامه زندگی خود را نشان خواهد داد.

وی تصریح کرد: این گفت‌وگو و فرایند شناخت باید با دخالت خانواده‌ها و نظارت آنان همراه باشد؛ در این صورت شناخت درست بدون افراط و تفریط فراهم می‌شود چراکه زمینه مشورت افراد دلسوز زوجین امکان پذیر می‌شود.

این کارشناس مذهبی بیان کرد: دختر و پسر باید بدانند هیچ فردی کامل نیست و نباید رویایی فکر کنند و انتظاری که برهم زننده انتخاب درست و یا ادامه مطلوب زندگی باشد را از طرف مقابل نداشته باشند.

سیدی اظهار کرد: متأسفانه در عصر امروزی که فضای مجازی جای رفت و آمدها را گرفته گاهی انتخاب و یا شناخت درست حاصل نمی‌شود که این امر یکی از عوامل طلاق است‌.

وی افزود: طبق مشاهدات عدم شناخت درست و در نتیجه عدم انتخاب درست و مناسب، عامل اصلی طلاق‌های زودهنگام است و از سویی دیگر گفتگوهای به اصلاح مدرنیته و با دوری از سنت‌ها پیش از ازدواج، زمینه‌ساز طلاق‌هاست.

سیدی اظهار کرد: وقتی انتخاب تنها براساس بعد مادی بوده و یا این بعد بسیار پررنگ باشد و یا براساس معیارهایی که دین و خداوند مشخص کرده به‌دنبال ازدواج نباشیم، کم کم در طول زندگی مشترک عطش عشق ابتدایی فروکش می‌کند، روابط بین همسران سرد شده و طلاق رخ می‌دهد.

وی بیان کرد: این امر حتی در سال‌های ابتدایی زندگی نیز بروز می‌کند و تنها بی‌سوادان را شامل نمی‌شود؛ بلکه حتی در میان فارغ‌التحصیلان دانشگاهی نیز دیده می‌شود، امری که زندگی را بی‌هویت کرده و حس ناامیدی را پررنگ می‌کند.

سیدی یادآور شد: انتخاب درست براساس شناخت درست و مطلوب در چارچوب‌های دین و معیار قرار دادن اصول دینی در انتخاب برای ازدواج مهم‌ترین عوامل برای پیشگیری از طلاق‌هاست.

انتهای پیام
captcha