بهترین روانشناسی ضد اضطراب برگرفته از قرآن و محصول بعثت پیامبر(ص) است
کد خبر: 3957707
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۰
امام‌جمعه موقت بیرجند:

بهترین روانشناسی ضد اضطراب برگرفته از قرآن و محصول بعثت پیامبر(ص) است

امام‌جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه بهترین روانشناسی ضد اضطراب و استرس روانشناسی برگرفته از قرآن است که محصول بعثت پیامبر گرامی اسلام است، تصریح کرد: آن کسی که عرفان دارد، غصه ندارد و آن کسی که جهان‌بینی الهی و اسلامی دارد، هرگز غصه ندارد.

بهترین روانشناسی ضد اضطراب برگرفته از قرآن و محصول بعثت پیامبر(ص) استبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام سیدمحمدباقر عبادی، امام‌جمعه موقت بیرجند، ۱۵ اسفندماه در خطبه‌های نماز جمعه این شهر اظهار کرد: ۲۷ رجب روز مبعث پیامبر گرامی اسلام است و مبعث، بزرگترین عید بشریت به شمار می‌رود و هدف بعثت ترویج مکارم اخلاق است.

وی افزود: نوع جهان‌بینی که قرآن دارد این است که دنیا مقدمه و مزرعه آخرت است و این نوع جهان‌بینی باعث می‌شود کاستی‌ها و گرفتاری‌ها و سختی‌های دنیا قابل تحمل شود.

خطیب جمعه بیرجند با بیان اینکه بهترین روانشناسی ضد اضطراب و استرس روانشناسی برگرفته از قرآن است که محصول بعثت پیامبر گرامی اسلام است، تصریح کرد: آن کسی که عرفان دارد، غصه ندارد و آن کسی که جهان‌بینی الهی و اسلامی دارد، هرگز غصه ندارد.

وی با اشاره به اینکه دنیا به ظاهر بی‌اعتبار است، اما ما ابدیت را در دنیا می‌سازیم، اظهار کرد: قضیه آخرت با عشق الهی همراه است و در مجموع نشاط آور است.

عبادی با بیان اینکه دنیا ابزاری برای اهداف الهی در آخرت است و انسان‌ها باید هوشیار باشند که در این دنیا برای درو کردن در آخرت به خوبی کشت کنند، تصریح کرد: بحثی به عنوان ساماندهی آموزش عالی در شورای عالی انقلاب فرهنگی وجود دارد که دانشگاه‌های کشور تعداد مشخصی باشند اما اینکه وزارت علوم ابتدا از یک منطقه غیر برخوردار این کار را شروع کند و حرکت انقباضی در آموزش عالی را انجام دهد، درست نمی‌دانیم.

وی اظهار کرد: براساس تعصبات منطقه‌ای نمی‌گویم بلکه براساس دلایل منطقی می‌گویم اینکه مسئولان اگر به‌دنبال هر اقدامی و برنامه‌ریزی در منطقه شرق کشور هستند، باید برای برنامه‌ریزی‌های خود پیوست امنیتی داشته باشند.

خطیب جمعه بیرجند گفت: بدون پیوست امنیتی نمی‌توان مشکلات شرق کشور را حل کرد و در این منطقه اگر جمعیت نباشد، ناامنی سراغ آن خواهد آمد و در این زمان تأمین امنیت برای دولت هزینه‌بر خواهد بود.

وی ادامه داد: شورای عالی امنیت ملی، شورای عالی انقلاب اسلامی و وزارت علوم به این مسئله توجه کنند که نمی‌شود در شرق کشور براساس بخشی‌نگری عمل کرد و موضوع آموزش عالی را در نظر بگیریم و مسائل امنیتی را نادیده بگیریم.

عبادی گفت: علی‌رغم اینکه دانشجو در کشور کم شده اگر ابعاد امنیتی را در منطقه در نظر بگیریم، هنوز باید برنامه‌ریزی شود که دانشجو و دانشگاه در این استان افزایش یابد تا جمعیت پایدارتر بماند و امنیت برقرار شود.

وی بیان کرد: رئیس جمهوری آمریکا دستور داد به مناطقی از عراق و سوریه حمله شود و هدف آمریکا این است که نشان دهد ما قدرت نظامی داریم ولی با سیاست چماق و هویج می‌خواهد، یک طرف مذاکره و یک طرف دیگر چماقی به نام جنگ را نشان دهد.

امام‌جمعه موقت بیرجند افزود: دشمنان بدانند جمهوری اسلامی ایران آن قدر از نظر نظامی پیشرفت کرده که الان گزینه نظامی زیر میز آمریکا هم وجود ندارد چه رسد به روی میز؛ برجام را خودتان خواستید؛ به همان برجام عمل کنید و مذاکره بدون لغو کامل تحریم‌ها و بازگشت به برجام، خواب و خیالی بیش برای آمریکایی‌ها نخواهد بود.

وی با اشاره به اینکه مذاکرات هسته‌ای و برجام یک فایده داشت و این است که همه آمریکا را آن گونه که رهبری می‌شناخت، شناختند، افزود: امیدواریم رییس جمهور آمریکا راه قبلی را ادامه ندهد و این را بدانیم سختی‌ها وجود دارد ولی آینده از آن ملت ایران است.

وی با اشاره به روز درختکاری و آغاز هفته منابع طبیعی، بیان کرد: اهمیت درختاری در روایات اسلامی زیاد است و حضرت علی(ع) نخلستان ایجاد و وقف می‌کرد؛ درختان را نباید از بین ببریم و در این دوره‌ای که گازهای مسموم‌کننده زیاد شده است درختان از منابع حیات‌بخش و تولید‌کننده اکسیژن هستند و باید درختکاری را ترویج کنیم.

امام‌جمعه موقت بیرجند به ۱۸ اسفندماه روز کانون‌های مساجد اشاره کرد و یادآور شد: مساجد سنگرهای خوبی هستند و امیدواریم در زمینه‌های مختلف موفق باشند.

انتهای پیام
captcha