همایش ملی «وقف و توسعه اجتماعی» برگزار شد
کد خبر: 3957597
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۶

همایش ملی «وقف و توسعه اجتماعی» برگزار شد

همایش ملی در دو موضوع وقف و توسعه اجتماعی با تأکید بر قرآن و روایات و همچنین چالش‌ها و راهکارهای توسعه بقاع متبرکه به قطب فرهنگی با همکاری دانشگاه شهید چمران اهواز و اداره کل اوقاف و امور خیریه خوزستان به صورت مجازی برگزار شد.

همایش ملی وقف و توسعه اجتماعی با تأکید بر قرآن برگزار شد(آماده / خاکباز)حجت‌الاسلام مرتضی خاکباز، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان در حاشیه برگزاری همایش ملی «وقف و توسعه اجتماعی با تأکید بر قرآن» که امروز 14 اسفندماه به صورت مجازی برگزار شد، در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان، اظهار کرد: امروز با همکاری دانشگاه شهید چمران اهواز و اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان خوزستان همایش ملی در دو موضوع وقف و توسعه اجتماعی با تأکید بر قرآن و روایات و همچنین چالش‌ها و راهکارهای توسعه بقاع متبرکه به قطب فرهنگی برگزار شد.

وی اظهار کرد: موضوعات این همایش ترویج انفاقِ علم و دانش در مقوله وقف است. در راستای وقف و توسعه اجتماعی با تأکید بر قرآن و روایات مقالاتی ارائه شده که امروز از آنها دفاع شد و داوران آرای خود درباره آنها بیان کردند.

خاکباز ادامه داد: ان‌شاالله این همایش در راستای پیشرفت و تصمیمات عالیه سازمان مؤثر باشد و به سمت و سویی برویم که با ایجاد وقف‌های منفعتی با فقر و جهل و محرومیت در کشور مبارزه کنیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی در کشور گفت: امیدواریم این همایش در این راستا مؤثر باشد و مردم ارتباط بیشتری با بقاع متبرکه داشته باشند و روزی برسد که این بقاع به  قطب فرهنگی کشور تبدیل شوند.

انتهای پیام
captcha