انجام وظیفه معلمان براساس عقل و دین سرآمد عبادات است
کد خبر: 3955684
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۰
نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی:

انجام وظیفه معلمان براساس عقل و دین سرآمد عبادات است

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی گفت: مسئولیت تربیت آینده‌سازان انقلاب به حکم وظیفه به معلمان سپرده شده است و چنانچه در انجام این رسالت بر اساس عقل و دین عمل کنند به سرآمد عبادات رسیده‌اند.

انجام وظیفه توسط معلمان براساس عقل و دین، سرآمد عبادات استبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی، چهارم اسفندماه در دیدار با معاون فرهنگی و پرورشی وزیر آموزش و پرورش، اظهار کرد: آموزش و پرورش ایران اسلامی نیازمند نیروای انقلابی، متعهد و مؤمنی چون شما است که در این دوران آخرالزمانی که تفکرات آلوده به فرهنگی غربی در فضای حقیقی و مجازی روح و روان دانش‌آموزان را تهدید می‌کند دلسوزانه به میدان آمده و فضای تبلیغی و رسانه‌ای را از دست غرب بگیرند.

وی افزود: معلم باغبانی است که نهال علم را در ضمیر کودکان پرورش داده و انسان تربیت می‌کند ولی محصول و نتیجه آن بستگی به تلاش‌ها و مراقبت‌های او در مراحل کشف، شناسایی و هدایت بستگی دارد.

عبادی، وجود معلمان مؤمن و انقلابی را مایه عزت و قدرت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در میادین فرهنگی و سد محکمی در مقابل تهدیدات سخت و نرم بیگانگان دانست و بیان کرد: مسئولیت تربیت آینده‌سازان انقلاب به حکم وظیفه به معلمان سپرده شده است و چنانچه در انجام این رسالت بر اساس عقل و دین عمل کنند به سرآمد عبادات رسیده‌اند.

خطیب جمعه بیرجند با بیان اینکه عبادتی بالاتر از تعلیم و تربیت انسان‌ها نیست، بیان کرد: کسی که سنت حسنه‌ای را در جامعه احیا کند، تا قیام قیامت از ثواب عاملین آن بدون اینکه از ثواب عاملین کم شود، شریک است و برعکس هر کس که سیئه‌ای را در جامعه ترویج کند تا ابد در گناه عاملین آن بدون اینکه از گناه ایشان کم شود شریک است.

عبادی با بیان اینکه امروز ایران اسلامی در شرایط جنگ تمام عیار با دشمن در میادین جنگ اقتصادی، اجتماعی، عقیدتی، سیاسی، ایدئولوژیکی، بیولوژیکی و فرهنگی قرار دارد، افزود: خطرناک‌ترین این هجمه‌ها، جنگ فرهنگی است و امروز دشمن به‌صورت کاملا هدفمند و با همکاری ایادی منطقه‌ای و مزدوران داخلی برای تغییر ذائقه فرهنگی جوانان این خطه وارد میدان شده است.

امام‌جمعه بیرجند، ایمان، اخلاص و تقوا را سه ثروت مهم مردم خراسان‌جنوبی برشمرد که باید از آن صیانت و محافظت کرد و یادآور شد: خراسان‌جنوبی با توجه به پراکندگی جمعیت از نظر کلاس درس و نیروی انسانی در آموزش و پرورش با کمبود مواجه است به‌طوری که برخی از کلاس‌های مناطق روستایی به‌صورت مختلط برگزار می‌شود و این در شأن نظام جمهوری اسلامی نیست.

انتهای پیام
captcha