ائمه جمعه برای فرهنگ‌سازی وقف در ذهن دانش‌آموزان تلاش کنند
کد خبر: 3948667
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۶
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی:

ائمه جمعه برای فرهنگ‌سازی وقف در ذهن دانش‌آموزان تلاش کنند

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی اظهار کرد: در زمینه گسترش فرهنگ وقف برای آموزش دانش‌آموزان لازم است، ائمه جمعه از طریق خطبه‌های نماز جمعه و یا برگزاری جلسات با رؤسای ادارات در فرمانداری‌ها در این خصوص اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی کنند.

ارسالی سه شنبه //// ائمه جمعه برای فرهنگ‌سازی وقف در ذهن دانش‌آموزان تلاش کنندبه گزارش ایکنا، به نقل از اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی، محمدعلی واقعی، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی، 30 دی‌ماه در نشست شورای آموزش و پرورش مناطق مرزی که به میزبانی شهرستان زیرکوه برگزار شد، اظهار کرد: نبودن زیرساخت‌های لازم جهت دسترسی دانش‌آموزان به شبکه شاد، به‌ویژه در مناطق مرزی و عشایری از مهم‌ترین مشکلات آموزش و پرورش در ارائه آموزش‌های نوین به‌شمار می‌رود.

وی، توسعه فعالیت‌های فرهنگی و آموزش مهار‌ت‌های زندگی در مناطق مرزی را ضروری دانست و تصریح کرد: در زمینه گسترش فرهنگ وقف برای آموزش دانش‌آموزان لازم است، ائمه جمعه از طریق خطبه‌های نماز جمعه و یا برگزاری جلسات با رؤسای ادارات در فرمانداری‌ها در این خصوص اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی طرح در شورای فرهنگ عمومی شهرستان‌ها را نیز در موضوع گسترش فرهنگ وقف برای دانش‌آموزان مؤثر دانست و اظهار کرد: سنت حسنه‌ وقف، یک پدیده‌ دیرپای بشری است که ریشه در عقل، منطق و طبیعت انسان دارد.

واقعی با بیان اینکه پیش‌شرط و مقدمه‌ هدایت افکار و اندیشه‌ انسان‌ها و جلب مشارکت آنان در هر زمینه‌ای نیازمند افزایش آگاهی آنهاست، یادآور شد: آگاهی دانش‌آموزان و توجه آنان به ضرورت توسعه‌ جامعه، روش‌ها و ابعاد آن، حس مسئولیت‌پذیری آنان را افزایش داده و مشارکت آنان را در توسعه‌ تا حد قابل توجهی تضمین می‌کند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین وزارتخانه‌های کشور با آموزش و پرورش با هدف تأمین گوشی و تبلت هوشمند دانش‌آموزان با نیازهای ویژه خبر داد و بیان کرد: در خراسان جنوبی بیش از یک هزار و 500 دانش‌آموز با نیاز ویژه در تمامی دوره‌های تحصیلی از مزایای گوشی و تبلت هوشمند به‌منظور استفاده از آموزش‌های نوین و شبکه شاد بهره‌مند می‌شوند.

واقعی با بیان اینکه از سوی وزارت آموزش و پرورش، در دی‌ماه سال جاری مبلغ 840 میلیون تومان کمک سرانه به مدارس عشایری استان تخصیص یافت، یادآور شد: برای انتقال صحیح و آموزش اصولی ارزش‌های والای اسلامی، فرهنگی و علمی باید از روش‌های مناسب و نوین مبتنی بر فناوری روز و منطبق با سند تحول بنیادین بهره گرفت.

انتهای پیام
captcha