تسهیل شرایط برای فعالیت قرارگاه خاتم الانبیا(ص) در خراسان‌جنوبی
کد خبر: 3948177
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۳

تسهیل شرایط برای فعالیت قرارگاه خاتم الانبیا(ص) در خراسان‌جنوبی

استاندار خراسان‌جنوبی تأکید کرد: شرایط را برای حضور و فعالیت قرارگاه خاتم الانبیا(ص) تسهیل می‌کنیم تا موضوع سرمایه‌گذاری این حوزه در استان شتاب بیشتری بگیرد.

ارسالی شنبه//// شرایط را برای فعالیت قرارگاه خاتم الانبیا(ص) در خراسان‌جنوبی تسهیل می‌کنیمبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حمید ملانوری، استاندار خراسان‌جنوبی، عصر امروز ۲۷ دی‌ماه در نشست مدیران هلدینگ صنعت و معدن قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا‌(ص) در بیرجند اظهار کرد: توانمند کردن مردم استان، مهمترین دغدغه ماست و این موضوع را در بحث بهره‌برداری از ظرفیت‌ها مدنظر داریم.

وی افزود: ما نمی‌خواهیم واگذاری معادن و دیگر ذخایر استان به شکلی صورت گیرد که اهالی استان فقط کارگری کنند؛ ما تمایل داریم مردم به سرمایه‌گذاری در این زمینه ترغیب شوند و خودشان معدن‌دار باشند.

استاندار خراسان‌جنوبی تصریح کرد: در همه اقداماتی که در منطقه صورت می‌گیرد، کرامت مردم باید حفظ شود و ارتقا پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه در واگذاری معادن به سرمایه‌گذاران، دو نکته مهم را مدنظر قرار داده‌ایم، گفت: یکی اهلیت و صلاحیت سرمایه‌گذار است که بتواند با پشتوانه مالی قوی و نیروی فنی متخصص، کار را پیش ببرد و به نتیجه برساند، دیگر اینکه در این واگذاری‌ها، معادن به بالاترین ارزش افزوده خود برسند.

ملانوری تصریح کرد: ما تمایل نداریم مواد معدنی به صورت خام از استان خارج شود، بلکه اصرارمان بر این است که این مواد تا جایی فرآوری شود که به بالاترین ارزش افزوده خود برسد، بعد از استان خارج شود.

وی افزود: این اصرار ما فقط برای ذخایر معدنی نیست، بلکه می‌خواهیم در حوزه‌های صنعتی و کشاورزی هم این اتفاق را شاهد باشیم، به همین دلیل در بحث واگذاری‌ها، هدف‌مان پذیرش افرادی است که تمکن، دانش، انگیزه و تمایل لازم برای رساندن ذخایر استان به بالاترین میزان ارزش افزوده را دارند.

وی به تفاهم‌نامه استان با قرارگاه خاتم الانبیا‌(ص) در سال گذشته اشاره کرد و گفت: مطالعه اقدامات صورت گرفته بر تعدادی از معادن سیلیس، ذغال‌سنگ، سرب، روی و پتاس استان نشان می‌دهد، قرارگاه برای سرمایه‌گذاری در اکتشاف، استخراج و فرآوری این معادن اعلام آمادگی کرده است.

استاندار خراسان‌جنوبی تصریح کرد: زمان‌بر شدن این تفاهم‌نامه برای ما خسران است و قرارگاه باید با جدیت بیشتری به این حوزه ورود کند.

وی اظهار کرد: زمینه واگذاری پهنه‌ها به قرارگاه باید سرعت بگیرد تا کارها با شتاب بیشتری آغاز شود و پیش روند.

ملانوری با اشاره به توانمندی‌های قرارگاه خاتم الانبیا‌(ص) در زمینه‌های کشاورزی و صنعت گفت: از این توانمندی باید در ایجاد سردخانه، بارگاه و کارخانه کنسانتره زرشک استفاده شود تا لازم نباشد زرشک استان برای فرآوری به تبریز ارسال شود.

وی موضوع سرمایه‌گذاری و ورود قرارگاه خاتم الانبیا به بهره‌برداری از سنگ‌های قیمتی استان را نیز مطرح کرد و گفت: ما می‌توانیم با استفاده از ظرفیت قرارگاه، بزرگترین مرکز آموزش و تولید مصنوعات سنگ‌های قیمتی را در استان ایجاد کنیم.

استاندار خراسان‌جنوبی با تأکید بر اینکه قرارگاه ظرفیت بسیار بزرگی است، افزود: با استفاده از ظرفیت ستاد توسعه خاوران، تعداد ۱۰ طرح با توجیه اقتصادی را آماده می‌کنیم و در نشستی با سردار محمد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص)، تفاهم‌نامه اجرایی این طرح‌ها را به امضا می‌رسانیم.

ملانوری یادآور شد: شرایط را برای حضور و فعالیت قرارگاه خاتم الانبیا‌(ص) تسهیل می‌کنیم تا موضوع سرمایه‌گذاری این حوزه در استان شتاب بیشتری بگیرد.

در این نشست که با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار، فرمانده سپاه انصارالرضا‌(ع) خراسان‌جنوبی، مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری و رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همراه بود، مدیران هلدینگ صنعت و معدن قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا‌(ص)، گزارش مبسوطی را از اقدامات خود در راستای عملیاتی شدن تفاهم‌نامه منعقده با استانداری ارائه کردند.

انتهای پیام
captcha