اولین جشنواره کالاهای فرهنگی در خراسان‌جنوبی برگزار می‌شود
کد خبر: 3946802
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۴

اولین جشنواره کالاهای فرهنگی در خراسان‌جنوبی برگزار می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی گفت: اولین جشنواره کالاهای فرهنگی خراسان‌‎جنوبی همزمان با ششمین جشنواره کالاهای فرهنگی کشور برگزار می‌شود.

ارسالی یکشنبه //// اولین جشنواره کالاهای فرهنگی در خراسان‌جنوبی برگزار می‌شودبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی، ناصر نبی‌زاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی، 20 ‌ماه با اعلام اینکه اولین جشنواره کالاهای فرهنگی استان همزمان با ششمین جشنواره کالاهای فرهنگی کشور برگزار می‌شود، اظهار کرد: این جشنواره با هدف گفتمان‌سازی و حمایت از تولید و مصرف کالاهای فرهنگی، فرهنگ‌سازی تولید و مصرف کالاهای بومی، ایجاد فضای رقابتی میان فعالان صنایع دستی استان و آشنایی نسل کنونی با کالاها و تولیدات استانی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه موضوعات این جشنواره شامل حوله‌بافی، گوهر سنگ، جاجیم‌بافی، سفره‌اردی و حصیربافی است، افزود: علاقه‌مندان حداکثر با ۱۰ اثر می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند و تا ۳۰ بهمن‌ماه سال جاری مهلت دارند از طریق سامانه تخصصی جشنواره فیروزه به نشانی jayezehfiroozeh.ir آثار خود را ارسال کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه متقاضیان باید تصاویر آثار را در سامانه بارگذاری و ضمن الصاق کد رهگیری دریافتی از سامانه، محصول خود را به صورت فیزیکی به دبیرخانه استان مربوطه ارسال کنند، افزود: عکس‌ها با کیفیت مناسب همچنین از تمامی زوایای محصول و بسته‌بندی و محتویات داخل بسته بارگذاری شود.

نبی‎زاده با بیان اینکه داوری آثار پنجم اسفندماه انجام و نمایشگاه آثار جشنواره همزمان با اختتامیه، ۱۰ اسفندماه سال جاری برپا می‌شود، اظهار کرد: در هر یک از رشته‌های بخش هدایای فرهنگی، سه نفر به عنوان نفرات اول تا سوم برگزیده می‌شوند و داوری آثار توسط اساتید معرفی شده از سوی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان به‌صورت الکترونیکی انجام خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی یادآور شد: نفر اول در هر رشته لوح تقدیر و مبلغ ۲۰ میلیون ریال، نفر دوم لوح تقدیر و مبلغ ۱۵ میلیون ریال و نفر سوم لوح تقدیر و مبلغ ۱۰ میلیون ریال را دریافت خواهد کرد.

انتهای پیام
captcha