ارتقای سواد مجازی مبلغان با برگزاری دوره‌های آموزش رسانه‌ای
کد خبر: 3938638
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۴

ارتقای سواد مجازی مبلغان با برگزاری دوره‌های آموزش رسانه‌ای

مسئول سازمان فضای مجازی بسیج خراسان‌جنوبی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه با اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان در خصوص آموزش‌های تخصصی رسانه‌ای و تولید محتوا، گفت: این آموزش‌ها بر اساس نیازسنجی صورت گرفته و سعی خواهیم کرد سواد دینی شبکه مبلغان استان را با سواد رسانه‌ای و فضای مجازی ترکیب کنیم.

افزایش سواد مجازی در کنار سواد دینی برای مبلغانسجاد رضایی، مسئول سازمان فضای مجازی بسیج خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی اظهار کرد: آموزش‌های تخصصی سواد رسانه‌ای و تولید محتوا از مهم‌ترین و یکی از ضروریات زندگی امروز است که در این زمینه با اداره‌کل تبلیغات اسلامی تفاهم‌نامه‌ای امضا شد.

وی افزود: این تفاهم‌نامه با هدف همکاری در گسترش نهضت سواد رسانه‌ای انقلاب اسلامی(نسرا) و آموزش تخصصی طلاب و مبلغان استان برای جریان‌سازی مؤثر در فضای مجازی به امضا رسید.

مسئول سازمان فضای مجازی بسیج خراسان‌جنوبی با بیان اینکه سطح‌بندی را این اداره‌کل به ما معرفی می‌کند، تصریح کرد: دو بخش عمده آموزش شامل آموزش‌های سواد رسانه‌ای و آموزش تخصصی تولید محتوای اثرگذار برای ورود هدفمند مبلغان و روحانیون به فضای مجازی در این تفاهم‌نامه مورد تأکید قرار گرفته است.

رضایی ادامه داد: آسیب‌شناسی فضای مجازی، بازی‌های دیجیتال، آداب مصرف رسانه، آشنایی با جرایم سایبری، جریان‌سازی رسانه‌ای، شبکه‌های اجتماعی و اخلاق در فضای مجازی از جمله سرفصل‌های آموزشی است.

وی با بیان اینکه نهضت سواد رسانه‌ای را از دو سال پیش آغاز کردیم، تصریح کرد: این نهضت را در گام اول از بسیج آن آغاز کرده و در گام دوم با همکاری نهادها و ادارات ارائه آموزش‌های تخصصی سواد رسانه‌ای را برای کارمندان و مخاطبان ادارات ادامه خواهیم داد.

مسئول سازمان فضای مجازی بسیج خراسان‌جنوبی با بیان اینکه این آموزش‌ها به علت شیوع کرونا به شیوه مجازی و با استفاده از اساتید کشوری و استانی انجام خواهد شد، افزود: این آموزش‌ها بر اساس نیازسنجی صورت گرفته و سعی خواهیم کرد سواد دینی شبکه مبلغان استان را با سواد رسانه‌ای و فضای مجازی ترکیب کنیم و محتوای اثرگذار را در اختیار مخاطبان قرار دهیم.

رضایی با بیان اینکه متأسفانه اکنون محتوای اثرگذار آنچنان که باید نشر پیدا نمی‌کند، یادآور شد: باید تلاش کنیم مبلغان در کنار فعالیت‌های حضوری در فضای مجازی نیز مطابق با سلیقه مخاطبان که بیشتر نوجوانان و جوانان هستند، محتوای اثرگذار تولید کنند.

انتهای پیام
captcha