آموزش مجازی قرآن نیازمند زیرساخت‌های اصولی است
کد خبر: 3937965
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۸

آموزش مجازی قرآن نیازمند زیرساخت‌های اصولی است

عضو هیئت مدیره مؤسسه تسنیم ذکر بیرجند با بیان اینکه زیرساخت آموزش مجازی به گونه‌ای که باید شایسته و اصولی باشد، نیست، گفت: لازم است مانند آموزش و پرورش با توجه به شرایط خاص پیش آمده مؤسسات قرآنی نیز یک نرم‌افزار جامع با اینترنت رایگان در کل کشور داشته باشند تا آموزش قرآن مغفول نماند.

زیرساخت آموزش مجازی قرآن اصولی نیستحسین سراج، عضو هیئت مدیره مؤسسه تسنیم ذکر بیرجند در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی، اظهار کرد: اکنون با شیوع کرونا شکل فعالیت‌های مؤسسات قرآنی نیز هم‌پای شرایط تغییر پیدا کرده است.

وی ادامه داد: به راستی ما هرچه داریم و می‌خواهیم به دست آوریم، همه در قرآن وجود دارد و داریم چراکه همه آموزه‌ها در قرآن قرار دارد و نباید در مهجوریت قرار گیرد.

عضو هیئت مدیره مؤسسه تسنیم ذکر بیرجند با بیان اینکه زیرساخت آموزش مجازی به گونه‌ای که باید شایسته و اصولی باشد، نیست، افزود: درست است که فضای مجازی فرصتی را به‌وجود آورده تا به‌وسیله برخی نرم‌افزارها و پیام‌رسان‌ها، کار آموزش پیگیری شود، اما این امر کافی نیست.

سراج بیان کرد: لازم بود مانند آموزش و پرورش با توجه به شرایط خاص پیش آمده مؤسسات قرآنی نیز یک نرم‌افزار جامع با اینترنت رایگان در کل کشور داشتند تا آموزش قرآن مغفول نماند.

وی تصریح کرد: متأسفانه نتوانستیم مبتنی بر شرایط، آموزش‌های قرآن را پیش ببریم و این به علت ضعف در زیرساخت‌هاست که باید بیشتر مورد توجه مسئولان قرآنی قرار گیرد.

عضو هیئت مدیره مؤسسه تسنیم ذکر بیرجند بیان کرد: پیشنهاد می‌شود مسئولان ادارات قرآنی از ایده‌های اقتضایی که زمان و شرایط را درنظر می‌گیرند، بهره ببرند.

سراج یادآور شد: همه مؤسسات برای جلوگیری از مهجوریت قرآن تلاش می‌کنند و نباید بگذاریم تحت هیچ شرایطی این رسالت فراموش شود، باید ابزار درست و مناسب آن را فراهم کنیم.

وی یادآور شد: نمی‌توانیم به بهانه کرونا تمام آنچه که در این سال‌ها به‌عنوان زحمات مدرسان قرآن در مؤسسات آموزشی بوده را نادیده انگاریم، باید برای بهتر شدن شرایط تلاش کرد.

عضو هیئت مدیره مؤسسه تسنیم ذکر بیرجند بیان کرد: شاید کرونا سال‌ها با ما باشد، ما نمی‌توانیم روز به روز فرصت آموزش را از دست دهیم و به امید از بین رفتن این ویروس و شروع آموزش حضوری باشیم.

انتهای پیام
captcha