پیام‌ تسلیت نمایندگان مردم خراسان‌جنوبی در پی ترور دانشمند ایرانی
کد خبر: 3937760
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۸

پیام‌ تسلیت نمایندگان مردم خراسان‌جنوبی در پی ترور دانشمند ایرانی

نمایندگان مردم خراسان‌جنوبی در مجلس شورای اسلامی در پیام‌های جداگانه شهادت دانشمند صنعت دفاعی و هسته‌ای کشور و رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، شهید «محسن فخری‌زاده» را تسلیت گفتند.

پیام‌های تسلیت نمایندگان مردم خراسان‌جنوبی در پی ترور دانشمند ایرانیبه گزارش ایکنا از خراسان‌‌جنوبی، در پیام تسلیت حسین خسروی، نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی آمده است:

«بسم رب الشهداء و الصدیقین

«منَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَی؛ نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا»

خبر شهادت مجاهد عرصه جهاد علمی و خودکفایی، دکتر محسن فخری‌زاده رضوان الله علیه، سخت و جانکاه است. آنچه که امروز رخ داد، برگ دیگری از اسناد جنایت تروریسم دولتی است که رژیم صهیونیستی با افتخار خودش را پرچم‌دار آن می‌داند.

ترور این دانشمند بزرگ نقشه دشمنان مردم ایران در جلوگیری از پیشرفت و اقتدار ایران اسلامی را برملا ساخت و بار دیگر ثابت کرد که خونخواران صهیونیست و جنگ‌طلبان آمریکایی در مسیر ضربه زدن به پیشرفت کشور عزیزمان از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کنند.

جوانان دانشمندی که درمسیر، فخری‌زاده‌ها، علیمحمدی‌ها، رضایی‌نژادها، احمدی‌روشن‌ها و شهریاری‌ها در عرصه علم و دانش در حال فعالیت هستند، نخواهند گذاشت تا عَلم عِلم و دانش بر زمین بماند و به اذن الهی، این پرچم را بر قله افتخار نصب خواهند کرد.

اینجانب ضمن تسلیت این حادثه به مقام معظم رهبری،‌ جامعه علمی کشور، همکاران، خانواده این شهید گرانقدر و مردم متدین ایران اسلامی و طلب صبر و شکیبایی برای خانواده این شهید عالی مقام، از خداوند متعال برای روح بلند ایشان علودرجات را مسالت می‌کنم.»

این ترورها ما را از مسیر درستمان مطمئن می‌کند

حجت‌الاسلام مجید نصیرایی، نماینده مردم شهرستان‌های فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی نیز در پی شهادت دانشمند هسته‌ای، محسن فخری‌زاده در توئیتی نوشت: وقتی جنایتکاران ضربه زدن به کشور را با ترور دانشمندان دنبال می‌کنند، اطمینان می‌یابیم مسیر درستی را می‌پیماییم.

وی با بیان اینکه بی‌اثر کردن تحریم‌ها، با حرکت جهادی و همت جوانان مؤمن و متخصص محقق خواهد شد، افزود: نباید به سیب و گلابی‌های مذاکره دلخوش کرد.

خباثت‌های دشمنان، ملت ایران را مصمم‌تر خواهد کرد

سلمان اسحاقی، نماینده مردم شهرستان‌های قاینات و زیرکوه نیز پیام تسلیتی به این شرح صادر کرد:

«ایشان را بارها در جلسات و پیگیری‌های متعدد زیارت کرده بودم، مرور آن لحظه‌ها در ذهنم باعث شده است بیشتر اشک در چشم و بغض در گلو خویش داشته باشم، قطعاً ایران اسلامی از این مصیبت عظمی جامه عزا بر تن کرده و با نفرت خویش از رژیم منحوس صهیونیستی که لکه‌ای ننگین بر عالم هستی است؛ بیش از پیش به مبارزه و از بین بردن آن خواهد اندیشید و در این راه حرکت خواهد کرد.

آمریکا، عربستان و رژیم صهیونیستی بدانند که این خباثت‌های آنان ما را زنده‌تر و مصمم‌تر خواهد کرد و بر پافشاری ما بر آرمان‌های انقلاب، دست یافتن به فناوری‌های هسته‌ای، موشکی و دفاعی و بر نفرت و پافشاری ما بر پاک کردن این لکه نجس (رژیم صهیونیستی) بیشتر خواهد کرد.

اینجانب این شهادت را برای انقلاب که خون‌های بسیاری از شهدا را در رگ‌های خویش در جریان دارد مبارک می‌دانم، لیکن با چشمانی اشک‌بار و دلی آکنده از غم و اندوه از دست دادن شخصیتی که نمونه‌ای از سردار سلیمانی در علم و فناوری بود را به رهبر عزیزمان، مردم شریف ایران و دانشمندان جهان تسلیت عرض کرده و از خداوند متعال برای آن شهید، همنشینی با سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع)، برای خانواده ایشان صبر و اجری علوی مسئلت می‌نمایم.»

انتهای پیام
captcha