اجرای طرح «شهید سلیمانی» با بهره‌گیری از ظرفیت مساجد
کد خبر: 3937348
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۵
مسئول بسیج جامعه پزشکی خراسان‌جنوبی خبر داد:

اجرای طرح «شهید سلیمانی» با بهره‌گیری از ظرفیت مساجد

مسئول بسیج جامعه پزشکی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در طرح «شهید حاج قاسم سلیمانی» برای پیشگیری از کرونا، از ظرفیت مساجد، امامان جماعت و بسیج محلات استفاده خواهد شد، گفت: افراد به‌صورت محله به محله شناسایی شده و به آنان خدمات داده می‌شود.

اجرای طرح «شهید سلیمانی» با بهره‌گیری از ظرفیت مساجدهاشم هیهات، مسئول بسیج جامعه پزشکی خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی اظهار کرد: طرح محله‌محور مبارزه با کرونا با عنوان طرح «شهید حاج قاسم سلیمانی» در راستای کنترل و کاهش کرونا قرار است در چند روز آینده در استان عملیاتی شود.

وی با بیان اینکه بسیج جامعه پزشکی پیشنهاددهنده و دبیر این طرح است، افزود: هدف این طرح، پیشگیری از ویروس کروناست. 

مسئول بسیج جامعه پزشکی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه پیشگیری مهم‌تر از درمان است و قرار است به خانواده‌هایی که بیمار کرونا مثبت دارند خدمات ارائه شود، تصریح کرد: قرنطینه معکوس یکی از ویژگی‌های این طرح محله‌محور است چراکه در این طرح به افراد پرخطر نیازمندی‌هایشان داده می‌شود تا نیازی به خروج از منزل نداشته باشند.

هیهات با بیان اینکه در این طرح از ظرفیت مساجد، امامان جماعت و بسیج محلات استفاده خواهد شد، اظهار کرد:  افراد به‌صورت محله به محله شناسایی شده و به آنان خدمات داده می‌شود.

وی با بیان اینکه با توافقاتی که با دانشگاه علوم پزشکی انجام شده تلاش خواهیم کرد روند شیوع کرونای خانوادگی را متوقف کنیم، افزود: تیم پزشکی نیز با وظیفه کنترل و نظارت در درب منازل فعال خواهند بود.

مسئول بسیج جامعه پزشکی خراسان‌جنوبی بیان کرد: همچنین در بخشی از این طرح از ظرفیت خیرین بهره برده خواهد شد و برای افرادی که مشکل معیشتی دارند و یا افرادی که به علت تعطیلی کارشان مشکلاتی دارند بسته‌های غذایی و بهداشتی تهیه می‌شود.

هیهات با اشاره به اینکه اکنون تیم‌ها ساماندهی شده و در حال آمادگی هستند، ادامه داد: از طریق تماس تلفنی پایگاه‌های بسیج غربالگری صورت گرفته و هر زمان که نیاز باشد، مراجعه حضوری نیز انجام خواهد شد.

وی با اشاره به کنترل افراد پرخطر شامل سالمندان، بیماران خاص و زنان باردار و تأمین خواسته‌های آنان برای جلوگیری از ورودشان به مراکز آسیب‌زا، افزود: در ابتدای کار روی محلات پرخطر کار می‌کنیم و بعد به تمام محلات توسعه می‌دهیم.

مسئول بسیج جامعه پزشکی خراسان‌جنوبی از ضدعفونی منازل افراد مبتلا و توجه به اماکن پرجمعیت و پرتردد در مراحل بعدی اجرای اطرح گفت و ادامه داد: در صورت نیاز مکان‌های خاصی برای افراد کرونا مثبتی که مکان ندارد یا نیازمند هستند، درنظر گرفته شده است.

هیهات با بیان اینکه فراخوان برای جذب پزشکان و پرستاران برای اجرای این طرح داده‌ایم و قرار نیست در هر محله پزشک داشته باشیم، افزود: یکی از مشکلات این است که کادر درمان اکنون به صورت شبانه‌روزی در مراکز درمان کرونا و بیمارستان‌ها مشغول بوده و ما در این طرح به علت کمبود کادر درمان از دانشجویان آشنا به امور درمانی و پرستاری، امدادگران و افرادی که دوره‌های بهداشت و درمان را گذرانده‌اند، بهره خواهیم برد.

وی با اشاره به اینکه پزشکان بسیجی و خیران برای شرکت در این طرح اعلام آمادگی کرده‌اند، ادامه داد: بازه زمانی چهار ماهه برای طرح شهید سلیمانی تعیین شده است تا بتوانیم از گسترس این بیماری جلوگیری کنیم.

مسئول بسیج جامعه پزشکی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه بسیج جامعه پزشکی در ایام کرونا بیشتر به سمت ارائه خدمات انفرادی رفته است، تصریح کرد: اعزام نیروهای بهداشتی و درمانی به مناطق مختلف و احداث بیمارستان‌های صحرایی، از اقدامات بسیج جامعه پزشکی پیش از شیوع کرونا بود.

هیهات از برگزاری اردوی چهار روزه دندانپزشکان در روستاهای خوسف با ارائه 400 خدمت در هفته دفاع مقدس خبر داد و گفت: سعی می‌کنیم به مردم محروم استان که نیازمند خدمات پزشکی هستیم، در کنار بخش درمان و دانشگاه علوم پزشکی خدمات ارائه کنیم.

وی از افتتاح مرکز جهادی ثابت دندان‌پزشکی با کمک کمیته امداد امام خمینی(ره) و خیران در آینده نزدیک خبر داد و یادآور شد: در این مرکز، خدمات پزشکی مخصوصا در حاشیه شهر ارائه خواهد شد.

انتهای پیام
captcha