احتمال صدور مجوز آزمایش انسانی واکسن کرونا از چهارشنبه
کد خبر: 3936999
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۵

احتمال صدور مجوز آزمایش انسانی واکسن کرونا از چهارشنبه

وزیر بهداشت با بیان اینکه چهار شرکت ایرانی برای تولید واکسن فعالیت می‌کنند، گفت: امیدواریم طی دو روز آینده و از روز چهارشنبه، مجوز آزمایش انسانی واکسن ایرانی کرونا صادر شود.

ارسالی فوری///احتمال صدور مجوز آزمایش انسانی کرونا از چهارشنبهبه گزارش ایکنا، سعید نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در حاشیه دهمین جلسه کمیته ملی کووید ۱۹، با بیان اینکه چهار شرکت ایرانی برای تولید واکسن کرونا در حال فعالیت هستند، گفت: امیدواریم طی دو روز آینده و از روز چهارشنبه، مجوز آزمایش انسانی واکسن ایرانی کرونا صادر شود.

وی افزود: کار واکسن کرونا را در کمیته واکسیناسیون و با کمک دانشمندان و محققان دنبال کردیم. این کار را از سه مسیر دنبال می‌کنیم؛ نخست خرید واکسن از منابعی که در دنیا تأیید شدند. ما جزو کشور‌هایی هستیم که تعیین و انتخاب منبع خرید با خودمان است و چهار منبع را تاکنون برای خرید واکسن انتخاب کرده‌ایم.

نمکی با بیان اینکه قرار است برای خرید ۱۸ میلیون دوز واکسن مذاکره انجام شود، اظهار کرد: مقداری هم از منابع دیگر واکسن‌سازان دنیا، مازاد بر آن مذاکره، خرید کرده‌ایم. مسیر دومی که برای تأمین واکسن دنبال می‌کنیم، تأمین واکسن از طریق قرارداد تولید مشترک و استفاده از دانش بیرون است که این کار را طی مذاکره با دو سه کشور دنبال می‌کنیم.
انتهای پیام
captcha