مجمع جهانی تفسیر در باغملک راه‌اندازی می‌شود
کد خبر: 3936963
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۶

مجمع جهانی تفسیر در باغملک راه‌اندازی می‌شود

مدیر مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت بصیرت نور باغملک خوزستان از راه‌اندازی مجمع جهانی تفسیر خبر داد.

حسین‌علی قیصری، مدیر مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت بصیرت نور باغملک خوزستان در گفت‌وگو با ایکنا، از راه‌اندازی مجمع جهانی تفسیر خبر داد و گفت: به‌دنبال گرفتن مجوز مرکز بین‌المللی تفسیر قرآن، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه هستیم. در ابتدا قرار بود این مرکز را در تهران تأسیس کنیم، اما به دلیل مکان و نیروی انسانی خوبی که در باغملک داریم، قرار شد این مرکز را تحت عنوان «مجمع جهانی تفسیر» راه‌اندازی کنیم.

وی افزود: در مرحله بررسی مدارک از سوی وزارت ارشاد برای دریافت مجوز این مجموعه هستیم. نزدیک 50 نیروی قرآنی متخصص دارای مدرک دکتری و فوق لیسانس علوم قرآن و حدیث در شهرمان داریم. زمینی نیز برای ساخت این مجتمع وقف شده و خیران نیز برای ساخت آن قول همکاری داده‌اند. همچنین نیروهای فنی در حال ساخت محتوا و کلیپ‌های قرآنی آموزشی در تفسیر قرآن و نهج‌البلاغه هستند. در آینده با هماهنگی با دانشجویان خارجی مقیم کشور نیز کار را به‌صورت بین‌المللی پیش خواهیم برد.

قیصری گفت: این مرکز از این نظر که در نزدیکی کشورهای حاشیه خلیج خواهد بود، ظرفیت برگزاری همایش‌های بین‌المللی تفسیر قرآن را خواهد داشت و چون خوزستان یک شاهراه و منطقه مهم محسوب می‌شود، می‌توان از امکانات آن بهره‌برداری‌های مناسبی را انجام داد.  

وی ادامه داد: در گام دوم انقلاب نیاز است با تأسیس چنین مراکزی، جایگاه قرآنی استان خوزستان را ارتقا ببخشیم.

یادآور می‌شود، مؤسسه بصیرت نور در شهرستان باغملک، خیابان فرهنگ واقع شده است.

انتهای پیام
captcha