مراقبت‌های بهداشتی حتی با وجود واکسن کرونا باید تا 2 سال ادامه یابد
کد خبر: 3936937
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۷
حریرچی:

مراقبت‌های بهداشتی حتی با وجود واکسن کرونا باید تا 2 سال ادامه یابد

معاون کل وزیر بهداشت با بیان اینکه در صورت وجود واکسن امکان ندارد که در هیچ کشوری بیش از 60 تا 70 مردم واکسینه شوند، گفت: به همین دلیل باید تا دو سال آینده پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود.

علی‌رغم وجود واکسن کرونا، رفتارهای بهداشتی تا دو سال ادامه پیدا کندبه گزارش خبرنگار ایکنا، ایرج حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت، امروز سوم آذرماه، در یک گفت‌وگوی زنده تلویزیونی گفت: برای اینکه وضعیت جامعه عادی شود باید واکسن کرونا به 60 تا 70 درصد مردم تزریق شود که این هدف در اکثر کشور‌های جهان تا دو سال آینده ممکن نیست.

وی افزود: بر همین اساس تا آن زمان نباید رفتار بهداشتی مردم تغییر کند. این رفتار شامل ماسک زدن، شستن دست و کاهش تردد‌ها به حداقل است.

حریرچی بیان کرد: تردد‌های ضروری و فعالیت‌های اقتصادی و کسب و کار می‌تواند انجام شود، اما بسیاری از موارد مانند دورهمی‌های خانوادگی و دوستانه باید حذف شوند. مهم نیست که دورهمی‌ها در داخل خانه یا کوه و ... باشد، بلکه ممکن است بیمار شویم و زجر تنفسی بکشیم و بمیریم.

وی بیان کرد: این موضوع که کسی مبتلا شده و دیگر مبتلا نمی‌شود نیز درست نیست. اتفاقاً احتمال ابتلای این افراد بیشتر است. پس تا اطلاع ثانوی باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنیم.
انتهای پیام
captcha