ایجاد بانک‌ سؤالات قرآنی در رادیو قرآن
کد خبر: 3936839
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۰

ایجاد بانک‌ سؤالات قرآنی در رادیو قرآن

شبکه‌ رادیویی قرآن در ادامه اقدامات زیربنایی خود، زیرساخت مناسبی برای بانک‌های متون و سؤالات قرآنی ایجاد کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی رادیو قرآن، شبکه‌ رادیویی قرآن در ادامه اقدامات زیربنایی خود، زیرساخت مناسبی برای بانک‌های متون و سوالات قرآنی ایجاد کرد.
 
بر این اساس «افزایش قدرت و توان برنامه‌سازی در رادیو با بهره‌گیری آسان و سریع از میان متن‌های متناسب قرآنی»، «امکان تهیه مسابقات قرآنی زنده و تولیدی با بهره‌گیری از سؤالات متنوع قرآنی موجود در بانک»، «جلوگیری از تولیدات و سفارشات تکراری در حوزه متون و سوالات قرآنی» و «کاهش هزینه‌ای تولید و زمینه‌سازی برای تهیه و تولید متون جدید و به‌روز متناسب با ذائقه مخاطب» از اهداف بانک متون و سؤالات قرآنی شبکه‌ رادیویی قرآن است.

بدین منظور از طریق سامانه ۱۱۴ به نشانی Quran ۱۱۴.ir بانک متون قرآنی و سوالات قرآنی در نظر گرفته شده است تا امکان بارگذاری همه متون و سوالات قرآنی در این فضای طراحی شده فراهم شود.
 
فرایند ثبت متون و سؤالات قرآنی هم به این صورت است که ابتدا سؤال یا متن اولیه با ذکر نوع و مناسبت سؤال یا متن و درج اطلاعات ضروری و کلیدواژه‌ها در سیستم وارد می‌شود، سپس از سوی ویراستار و یا کارشناس ارزیاب و ناظر، متون و سؤالات بررسی و در صورت تایید برای بهره‌برداری برنامه‌سازان علاقه‌مند در سامانه ثبت می‌شود و یا در صورت نیاز اصلاحات لازم روی آن انجام و سپس فرایند ثبت طی می‌شود.

این سامانه به گونه‌ای طراحی شده که امکان جست‌وجوی منابع از زوایای متعدد برای کاربران فراهم شده و بر پهنای اینترنت کشور قرار گرفته و از خارج سازمان هم قابل دسترسی برای کاربران تعریف شده است.

پیش‌بینی می‌شود در آینده نزدیک هزاران صفحه مطلب قرآنی ویژه رسانه نیز همراه هزاران سؤال قرآنی برای بهره‌برداری برنامه‌سازان و سایر پژوهشگران در این بانک ثبت شود.
انتهای پیام
captcha