حضور بیش از 2 هزار و 600 بسیجی در جشنواره الحافظون
کد خبر: 3936613
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۹

حضور بیش از 2 هزار و 600 بسیجی در جشنواره الحافظون

مسئول امور شعب حفظ قرآن سازمان قرآن و عترت بسیج تهران از برگزاری مرحله اول هشتمین دوره جشنواره الحافظون خبر داد و گفت: مرحله اول دو مقطع سنی 8 تا 16 و بالای 17 سال روز گذشته به صورت تلفنی برگزار شد و مرحله دوم بخش نونهالان نیز سوم آذرماه برگزار می‌شود.

برگزاری هشتمین جشنواره قرآنی الحافظون

مهدی محرم‌زاده، مسئول امور شعب حفظ قرآن، سازمان قرآن و عترت بسیج تهران، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا با اشاره به آغاز مرحله اول جشنواره الحافظون گفت: ثبت نام هشتمین دوره تخصصی حفظ سازمان قرآن و عترت بسیج از 10 آبان‌ماه در سه مقطع سنی تا 7 سال، 8 تا 16 سال و بالای 17 سال آغاز شد.

وی افزود: مرحله اول مقطع سنی تا هفت سال که مربوط به بخش نونهالان است با توجه به اینکه امکان حضور در آزمون کتبی را نداشتند، 24 آبان‌ماه به صورت تلفنی و با حضور داوران ممتاز و بین‌المللی برگزار شد. در این مرحله مسابقات، تنها در رشته‌های حفظ 20 سوره آخر قرآن و یک جزء برگزار شد.

محرم‌زاده با اشاره به اینکه در مقطع سنی نونهالان و در مرحله دوم رشته‌های حفظ سه جزء و پنج جزء اضافه می‌شود، تصریح کرد: در این مقطع سنی، نفرات برتر حفظ 20 سوره پایانی قرآن و حفظ یک جزء به همراه رشته‌های حفظ سه جزء و پنج جزء، سوم آذرماه رقابت نهایی خود را به صورت تلفنی برگزار می‌کنند.

مسئول امور شعب حفظ قرآن سازمان قرآن و عترت بسیج تهران اظهار کرد: در مقطع سنی 8 تا 16 سال و بالای 17 سال نیز مرحله اول مسابقات روز گذشته، اول آذرماه به صورت کتبی و آنلاین و با حضور داوران بین‌المللی و ممتاز در دو بخش آقایان و بانوان برگزار شد.

محرم‌زاده در مورد میزان مشارکت شرکت‌کنندگان بیان کرد: در مقاطع سنی تا هفت سال، حدود 170 نفر؛ در مقطع سنی 8 تا 16 سال، 1200 نفر و در مقطع سنی بالای 17 سال نیز 1260 نفر شرکت‌کننده حضور دارد. در هر رشته، 20 نفر که بالاترین نمرات را کسب کرده باشند به مرحله نهایی راه پیدا می‌کنند.

انتهای پیام
captcha